A Ferrari a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon ugyan szerzett egy 2. helyet, de a 2020-as vörös autó, az SF1000-es igazából nagyon messze van a elvárttól, a körönként egy másodperces hátrányával bőven a középmezőnybe tartozik, ráadásul a sietve elkészített fejlesztési csomag sem hozott jelentős javulást.

A csapatfőnök Mattia Binotto a múlt hétvégi Magyar Nagydíj után jelezte, hogy teljes elemzést végeznek majd mind a műszaki oldalon, mind a csapat működését illetően, majd annak tükrében változtatni fognak, átszervezések is jöhetnek.

Itt is az első: szerda délután bejelentették, hogy új, a teljesítmény javulásáért felelős részleget hoztak létre Maranellóban, melyet az eddigi aerodinamikai vezető, Enrico Cardile irányít majd.

„Ahogy pár nappal ezelőtt jeleztük, átszervezzük a csapat műszaki stábját, hogy felgyorsítsuk az autó teljesítményét befolyásoló tervezési és fejlesztési folyamatokat. Irányváltoztatásra volt szükség, hogy világossá váljanak a felelősségi körök és munkafolyamatok, ugyanakkor hitet tettünk a saját műszaki szakembereink tehetsége mellett. Az Enrico Cardile által vezetett részleg lesz az autó fejlesztésének sarokköve” – mondta Binotto.

„Hisszük, hogy a Ferrari alkalmazottjai a legmagasabb szinten állnak, ezen a téren nincs mit irigyelnünk az ellenfelektől, azonban döntő változásra volt szükség, magasabbra tettük a lécet a részlegvezetők felelősségét illetően. Többször is mondtuk már, de nem árt megismételni: most kezdtük az új, hosszú győzelmi ciklus alapjainak lefektetését. Időbe telik majd a haladás, és lesznek visszaesések, mint például amilyet most élünk meg. De erősen, elszántan kell reagálnunk ezekre, hogy a lehető leghamarabb talpra álljunk. Mindannyian ezt akarjuk, ahogy a világ minden táján élő szurkolóink is ezt várják el tőlünk” – folytatta.