Röviden – Használt autó: Használt autó: Volvo S40-V50, 2004-2012 |
Mi ez? |
Belgiumban, a C307-es Ford Focus-szal közös technikára gyártott kompakt autók négy- és öthengeres dízelmotorokkal, szívó négy- és öthengeres valamint turbós öthengeres benzines motorokkal, 100-230 lóerő között. Modellfrissítés 2007 tavaszán. A T5-ből 4×4-es is van. A modellcsalád háromajtósa a C30, kupékabriója a C70. |
Melyik motor jó bele? |
Kockázatkerülőknek az 1,6-os benzines a mindenvivő, de nagyon csábítóak a kiforrott öthengeresek, benzinesként és dízelként is. A Mazdától átvett 1,8-as és kétliteres benzines több figyelmet igényel, de ezek is megvehetők. A négyhengeres dízelek közül a 2,0D a jobb 136 lóerővel és hatfokozatú váltóval. |
Mennyibe kerül?
|
850-900 ezer és 2,5-2,8 millió forint közötti a Volvo S40 és a Volvo V50 ársávja használtan. Ha van rá pénz, a 2007 tavaszi ráncfelvarrás utáni autókra érdemes koncentrálni. |
Mi van helyette? |
Nehéz ügy, mert pont ez a két karosszéria hiányzik a korabeli A3-ból, 1-es BMW-ből és A-osztályból. Esetleg Alfa 159, az első Lexus IS, lépcsős háttal Mazda3 és VW Jetta, de a Ford Focus illetve kombiként a Cee’d ED, az első i30 és a többi kompakt volumenmodell is alternatíva. |
Aki kiábrándult a mezítlábas használt autók tömegéből manuális légkondival, kurblis hátsó ablakkal és ESP nélkül, annak van egy tippünk, ha elfogadható szervizköltségű, megbízhatóan működő, komplett felszereltségű és a hazai autóparkba bele nem szürkülő használt autót keres. 2004 és 2012 között készült az S40 és V50, amely a Volvótól és a Fordtól is azt örökölte, ami előnyére szolgál.
Milyen autó használtan a Volvo S40 és a Volvo V50?
Formaterve csont nélkül Volvónak mutatja az autót. Az S80-nal 1998-tól megjelent, biztonságérzetet keltő és a nagyobb oldaltávolság miatt valós biztonsági szereppel is bíró vállakkal, a nagyobb modellekhez igazodó orral a kompakt autó sem bukik ki szegény rokonként a nagyobb modellek közül. Kívülről az S40 is prémiumterméknek hat, ahogy a V50 is többet mutat a volumenmárkák kortárs kombiinál, ha leparkol egy H Astra Caravan, Focus II vagy Kia Cee’d SW mellé.
Nem látszik rajtuk a rokonság. Az S40 és a V50 mindkét ágról a jó géneket örökölte
Nem látszik rajtuk a rokonság. Az S40 és a V50 mindkét ágról a jó géneket örökölte
Fotó megosztása:
Ilyen a 2004-2007 közötti S40. Más a hűtőmaszk és a lökhárító
Ilyen a 2004-2007 közötti S40. Más a hűtőmaszk és a lökhárító
Fotó megosztása:
2007 tavaszán volt a modellfrissítés
2007 tavaszán volt a modellfrissítés
Fotó megosztása:
Körülbelül 1,5 és 2,5 millió Ft között szór a ráncfelvarrás utáni modellek ára
Körülbelül 1,5 és 2,5 millió Ft között szór a ráncfelvarrás utáni modellek ára
Fotó megosztása:
Tengelytávja 2640 mm hossza
Tengelytávja 2640 mm hossza
Fotó megosztása:
Jó vezetni, remek futómű, kényelmes ülés és pontos váltó ad benne sok örömöt
Jó vezetni, remek futómű, kényelmes ülés és pontos váltó ad benne sok örömöt
Fotó megosztása:
Nem olcsóbb a kombiknál
Nem olcsóbb a kombiknál
Fotó megosztása:
Egyformán 850-900 ezer forinttól kapni sokat futott, dízelmotoros V50-et és S40-et
Egyformán 850-900 ezer forinttól kapni sokat futott, dízelmotoros V50-et és S40-et
Fotó megosztása:
Mivel a C70 kabrió fényszórója más formájú, nem pótolható bontóból az S40-ével
Mivel a C70 kabrió fényszórója más formájú, nem pótolható bontóból az S40-ével
Fotó megosztása:
Elrepedt a műanyag hűtőmaszk egy ütéstől
Elrepedt a műanyag hűtőmaszk egy ütéstől
Fotó megosztása:
Nagyon gazdaságos gumimérettel fut az S40 és a V50. Többek között 195/65 R15, 205/55 R16 és 225/45 R17 van hozzá
Nagyon gazdaságos gumimérettel fut az S40 és a V50. Többek között 195/65 R15, 205/55 R16 és 225/45 R17 van hozzá
Fotó megosztása:
Létezik a volvós közösség. Ez a kedves meglepetés fogadta a tulajt valamelyik délután
Létezik a volvós közösség. Ez a kedves meglepetés fogadta a tulajt valamelyik délután
Fotó megosztása:
2007-től erős lassításkor a mögöttünk jövőket a féklámpa villogása figyelmezteti arra, hogy beleálltunk a fékbe. Amennyiben kinyílik a légzsák, automatikusan bekapcsol a vészvillogó, ezt az előd nem tudta
2007-től erős lassításkor a mögöttünk jövőket a féklámpa villogása figyelmezteti arra, hogy beleálltunk a fékbe. Amennyiben kinyílik a légzsák, automatikusan bekapcsol a vészvillogó, ezt az előd nem tudta
Fotó megosztása:
Csak a kombi neve változott V40-ről V50-re a 2004-es modellváltással, a szedán maradt S40
Csak a kombi neve változott V40-ről V50-re a 2004-es modellváltással, a szedán maradt S40
Fotó megosztása:
Kényelmesen magasra nyílik a motorházfedél, mint a régebbi Mercedeseken
Kényelmesen magasra nyílik a motorházfedél, mint a régebbi Mercedeseken
Fotó megosztása:
Ebben a teknőben megáll a víz eső vagy kocsimosás után. Műanyagborítású, nem korrodál
Ebben a teknőben megáll a víz eső vagy kocsimosás után. Műanyagborítású, nem korrodál
Fotó megosztása:
Láncos vezérlésű az 1,8 és a 2,0 literes négyhengeres. Mindkettőben tartós és erős a vezérműlánc
Láncos vezérlésű az 1,8 és a 2,0 literes négyhengeres. Mindkettőben tartós és erős a vezérműlánc
Fotó megosztása:
Az 1,6-os benzines Focusokban (fent) a két vezérműtengely közötti árokba befolyik a víz, ami nem tesz jót a gyújtógyertyáknak és a kábeleknek (A trafót nem veszélyezteti, mert oldalt van a motortömbön). A Volvo az 1,6-os benzinesek szelepfedelére fémlapot csavarozott, amit érdemes a Fordokra is megvenni
Az 1,6-os benzines Focusokban (fent) a két vezérműtengely közötti árokba befolyik a víz, ami nem tesz jót a gyújtógyertyáknak és a kábeleknek (A trafót nem veszélyezteti, mert oldalt van a motortömbön). A Volvo az 1,6-os benzinesek szelepfedelére fémlapot csavarozott, amit érdemes a Fordokra is megvenni
Fotó megosztása:
Sokféle motor van a kis Volvókhoz, de az 1,6-os szívó benzinessel a legkevesebb a hibalehetőség. 100 lóerővel és 150 Nm-rel normálisan mozgatja az autót
Sokféle motor van a kis Volvókhoz, de az 1,6-os szívó benzinessel a legkevesebb a hibalehetőség. 100 lóerővel és 150 Nm-rel normálisan mozgatja az autót
Fotó megosztása:
Fájó hibalehetőség az 1798 köbcentis szívó benzinessel a megugró olajfogyasztás. Mazda-motor, ez sajnos elég gyakori más japán szívó benzineseknél is 150-180 ezer km felett
Fájó hibalehetőség az 1798 köbcentis szívó benzinessel a megugró olajfogyasztás. Mazda-motor, ez sajnos elég gyakori más japán szívó benzineseknél is 150-180 ezer km felett
Fotó megosztása:
Mindig nézzétek meg a betötlőnyílást, a tejskávé színű, vizes-olajos kirakódás nagyon sok városi útra utal. Fontos ellenőrizni, van-e olajsár a motorban, mert azt nem lehet eltávolítani és idővel infarktusként megöli a motort. Itt a rendszeres olajcserékkel nem keletkezett olajsár, mint az elhanyagolt mororokban
Mindig nézzétek meg a betötlőnyílást, a tejskávé színű, vizes-olajos kirakódás nagyon sok városi útra utal. Fontos ellenőrizni, van-e olajsár a motorban, mert azt nem lehet eltávolítani és idővel infarktusként megöli a motort. Itt a rendszeres olajcserékkel nem keletkezett olajsár, mint az elhanyagolt mororokban
Fotó megosztása:
Nincs sok gond az EGR-szeleppel az 1,8-asokban
Nincs sok gond az EGR-szeleppel az 1,8-asokban
Fotó megosztása:
Szíjas vezérlésű a motorok többsége az S40-V50 párosban. Ez egy Focus 1,6 vezérléscserekor, a víztér színe barnás a vezérműtengelyek között
Szíjas vezérlésű a motorok többsége az S40-V50 párosban. Ez egy Focus 1,6 vezérléscserekor, a víztér színe barnás a vezérműtengelyek között
Fotó megosztása:
Annyi a mezítlábas Focus II, H Astra és egyéb kompakt autó az 1-2 millió forintos sávban, hogy az S40 és a V50 gazdagabb alapfelszereltsége fontos előny. Tempomat és a rádiógombok nélkül bután fest a kormánykerék a gyengébben felszerelt használt autókban
Annyi a mezítlábas Focus II, H Astra és egyéb kompakt autó az 1-2 millió forintos sávban, hogy az S40 és a V50 gazdagabb alapfelszereltsége fontos előny. Tempomat és a rádiógombok nélkül bután fest a kormánykerék a gyengébben felszerelt használt autókban
Fotó megosztása:
Az ajtókban az úszó körüli műanyaggyűrű leesik, elveszik és a sokféle belső kivitel miatt nem egyszerű őket színben passzolóval pótolni
Az ajtókban az úszó körüli műanyaggyűrű leesik, elveszik és a sokféle belső kivitel miatt nem egyszerű őket színben passzolóval pótolni
Fotó megosztása:
Meg lehet tanítani a külföldi autókat is magyarul. Az itthon kiszállított Volvók ezt 2001 óta tudják. A hazai ügyfeleknek a svéd prémiummárka kedveskedett először magyar nyelvű menüvel
Meg lehet tanítani a külföldi autókat is magyarul. Az itthon kiszállított Volvók ezt 2001 óta tudják. A hazai ügyfeleknek a svéd prémiummárka kedveskedett először magyar nyelvű menüvel
Fotó megosztása:
Azért van ilyen magasan a hagyományos toll nélküli, kulcsformájú jeladó, hogy ne okozzon térdsérülést ütközéskor
Azért van ilyen magasan a hagyományos toll nélküli, kulcsformájú jeladó, hogy ne okozzon térdsérülést ütközéskor
Fotó megosztása:
2007-től a Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral
2007-től a Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral
Fotó megosztása:
Szépen átvezették a párátlanításhoz a levegőt az első ajtókba
Szépen átvezették a párátlanításhoz a levegőt az első ajtókba
Fotó megosztása:
Szépen átvezették a párátlanításhoz a levegőt az első ajtókba
Szépen átvezették a párátlanításhoz a levegőt az első ajtókba
Fotó megosztása:
Innen nyílik a betöltőfedél, ha nem találnátok az első tankoláskor
Innen nyílik a betöltőfedél, ha nem találnátok az első tankoláskor
Fotó megosztása:
Gond lehet az elektromos ablakemelőkkel, próbáljátok végig őket! Mindegyik akadályérzékelős, nem nyírja el a kutya nyakát
Gond lehet az elektromos ablakemelőkkel, próbáljátok végig őket! Mindegyik akadályérzékelős, nem nyírja el a kutya nyakát
Fotó megosztása:
Nem fogtok manuális légkondis V50-be vagy S40-be botlani. A rendszer itt egyzónás
Nem fogtok manuális légkondis V50-be vagy S40-be botlani. A rendszer itt egyzónás
Fotó megosztása:
Egyedi és szerethető a lebegő középkonzol. A mögötte lévő mélyedésbe nehéz benyúlni, a konzol festése csúnyán meg tud kopni
Egyedi és szerethető a lebegő középkonzol. A mögötte lévő mélyedésbe nehéz benyúlni, a konzol festése csúnyán meg tud kopni
Fotó megosztása:
2007-től a Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral
2007-től a Volvo enyhített a rakodóhelyínségen. Az ajtókban lévő hangszórók lecserélésével megnőttek a térképzsebek, továbbá a két első ülés között is gyarapodott a kapacitás az új kézifékkarral
Fotó megosztása:
Elöl is zseb van az üléseken
Elöl is zseb van az üléseken
Fotó megosztása:
Itt dönthető előre a jobb első üléstámla
Itt dönthető előre a jobb első üléstámla
Fotó megosztása:
Asztalként lehajtható a jobb első üléstámla
Asztalként lehajtható a jobb első üléstámla
Fotó megosztása:
Remek megoldás a limuzinban is előrehajtható jobb első üléstámla, ami a kombikban és egyterűkben sem általános. A V50-ben és az S40-ben vannak szerethető részletek
Remek megoldás a limuzinban is előrehajtható jobb első üléstámla, ami a kombikban és egyterűkben sem általános. A V50-ben és az S40-ben vannak szerethető részletek
Fotó megosztása:
Sajnos nincs hátsó levegőkilépő. A térkínálat szűkös, a középső ülés peremén kis zseb található, a kárpitok szépek
Sajnos nincs hátsó levegőkilépő. A térkínálat szűkös, a középső ülés peremén kis zseb található, a kárpitok szépek
Fotó megosztása:
Sajnos nincs hátsó levegőkilépő. A térkínálat szűkös, a középső ülés peremén kis zseb található, a kárpitok szépek
Sajnos nincs hátsó levegőkilépő. A térkínálat szűkös, a középső ülés peremén kis zseb található, a kárpitok szépek
Fotó megosztása:
Valami van ebben a skandináv dizájnban
Valami van ebben a skandináv dizájnban
Fotó megosztása:
Kicsit megereszkedett az ajtókárpit 2007 óta
Kicsit megereszkedett az ajtókárpit 2007 óta
Fotó megosztása:
Látszik, hogy prémiumtermék, a cápauszony antenna is drágább a sima botantennánál
Látszik, hogy prémiumtermék, a cápauszony antenna is drágább a sima botantennánál
Fotó megosztása:
Eltört a vezetőülés oldalát borító műanyag
Eltört a vezetőülés oldalát borító műanyag
Fotó megosztása:
Vakító fényre elsötétedik a belső tükör
Vakító fényre elsötétedik a belső tükör
Fotó megosztása:
Mindig szól, hogy be kell kötni az öveket
Mindig szól, hogy be kell kötni az öveket
Fotó megosztása:
Alig kopott meg a volán bőrbevonata 202 ezer km alatt
Alig kopott meg a volán bőrbevonata 202 ezer km alatt
Fotó megosztása:
Itt még nem vásott el a gumitömítés a rugdosástól ki- és beszálláskor
Itt még nem vásott el a gumitömítés a rugdosástól ki- és beszálláskor
Fotó megosztása:
Hátul is van belső világítás
Hátul is van belső világítás
Fotó megosztása:
Ritkán van baj a hajtó féltengelyekkel
Ritkán van baj a hajtó féltengelyekkel
Fotó megosztása:
180-200 ezer km után szorulhat cserére az első alsó lengőkar nagy szilentje, ami a lengőkarral együtt érdemes kicseréltetni. Ellenőrizzétek alaposan az alvázszám alapján, melyik lengőkar való az autótokba!
180-200 ezer km után szorulhat cserére az első alsó lengőkar nagy szilentje, ami a lengőkarral együtt érdemes kicseréltetni. Ellenőrizzétek alaposan az alvázszám alapján, melyik lengőkar való az autótokba!
Fotó megosztása:
Minden képpont a helyén van
Minden képpont a helyén van
Fotó megosztása:
Jó alternatíva a Ford Focus II-t keresőknek is, mert drágább ugyan, de jobban felszerelt és jobbb a korrózióvédelme
Jó alternatíva a Ford Focus II-t keresőknek is, mert drágább ugyan, de jobban felszerelt és jobbb a korrózióvédelme
Fotó megosztása:
Pintér Viktor nagyon megszerette az 1,8-as, 2007-es és már a modellfrissítés utáni S40-et
Pintér Viktor nagyon megszerette az 1,8-as, 2007-es és már a modellfrissítés utáni S40-et
Fotó megosztása:
202 000 km utén enyhe kopás látszik az üléskárpit szélén
202 000 km utén enyhe kopás látszik az üléskárpit szélén
Fotó megosztása:
Magyarországi az autó, megvan a fedélzeti irodalom hozzá
Magyarországi az autó, megvan a fedélzeti irodalom hozzá
Fotó megosztása:
Márkaszerviz vezette jó sokáig a szervizkönyvet, ez mindig megnyugtató használt autót vásárolva
Márkaszerviz vezette jó sokáig a szervizkönyvet, ez mindig megnyugtató használt autót vásárolva
Fotó megosztása:
Kopóalkatrészei nem drágák a tömeggyártmányokhoz képest, ami a Ford-rokonság kellemes velejárója
Kopóalkatrészei nem drágák a tömeggyártmányokhoz képest, ami a Ford-rokonság kellemes velejárója
Fotó megosztása:
a slusszkulcson lévő kapcsoló a helyzetjelzők aktiválására vagy a pánikgomb is: ennek megnyomásával bekapcsol a kürt és a vészvillogó
a slusszkulcson lévő kapcsoló a helyzetjelzők aktiválására vagy a pánikgomb is: ennek megnyomásával bekapcsol a kürt és a vészvillogó
Fotó megosztása:
Kompakt autónak drága, középkategóriásnak kicsi volt a maga korában a Volvo S40 második generációja és a V50. Használtan viszont értékarányos, szerethető és megbízható autó, némi különlegességgel a volumenmodellekkel szemben
Kompakt autónak drága, középkategóriásnak kicsi volt a maga korában a Volvo S40 második generációja és a V50. Használtan viszont értékarányos, szerethető és megbízható autó, némi különlegességgel a volumenmodellekkel szemben
Fotó megosztása:
Kettős tömegű az 1,8 és a 2,0 literes Mazda-motorok lendkereke. Az 1,6-os Ford-motoré egytömegű, ahogy az öthengeres, szívó és turbós Volvo-motoroké is. A kézi váltós dízelekben természetesen kettős tömegű lendkerék van a D2-től a D5-ig, a 109 lóerős 1,6D-től az öthengeres 180 lóerősig
Kettős tömegű az 1,8 és a 2,0 literes Mazda-motorok lendkereke. Az 1,6-os Ford-motoré egytömegű, ahogy az öthengeres, szívó és turbós Volvo-motoroké is. A kézi váltós dízelekben természetesen kettős tömegű lendkerék van a D2-től a D5-ig, a 109 lóerős 1,6D-től az öthengeres 180 lóerősig
Fotó megosztása:
Stabilabb motor az 1,6-osnál a 2,0D, bár mindkettő a PSA és a Ford együttműködésében született. V50-ből alig akad benzines, a 136 lóerős dízel a leggyakoribb a használtautó-kínálatban
Stabilabb motor az 1,6-osnál a 2,0D, bár mindkettő a PSA és a Ford együttműködésében született. V50-ből alig akad benzines, a 136 lóerős dízel a leggyakoribb a használtautó-kínálatban
Fotó megosztása:
Sokféle belső hangulatban és felszereltséggel készült az S40 és a V50. Bal fent a ráncfelvarrás előtti első ajtókárpit nagy hangszóróval, apró térképzsebbel, mellette a 2007 utáni, javított ajtótároló. A Bluetooth előtti korszakban is volt hozzá autótelefon. Ez a korábbi fabetét, amit világosabb váltott a 2007-es továbbfejlesztéssel. Tempomat és rádiógombok nélkül csúnya a volán. Lent a korábbi és a későbbi, helytakarékosabb kézifékkar, amivel több hely maradt rámolni
Sokféle belső hangulatban és felszereltséggel készült az S40 és a V50. Bal fent a ráncfelvarrás előtti első ajtókárpit nagy hangszóróval, apró térképzsebbel, mellette a 2007 utáni, javított ajtótároló. A Bluetooth előtti korszakban is volt hozzá autótelefon. Ez a korábbi fabetét, amit világosabb váltott a 2007-es továbbfejlesztéssel. Tempomat és rádiógombok nélkül csúnya a volán. Lent a korábbi és a későbbi, helytakarékosabb kézifékkar, amivel több hely maradt rámolni
Fotó megosztása:
Hátul átlagos a térkínálat, a csomagtartóval együtt lehet élni, de kisebb az elvárhatónál. A lépcsőshátúé 404, a V50-é 417 literes. A kortárs Focus szedáné 526, a kombié 482 liter alapesetben, de a kis Volvókban a csomagtér kialakítása átgondoltabb és a kárpitozás is igényesebb.
A képeken szereplő autó a 2007-es, de már modellfrissítés utáni. (A négyhengeres 2,0D duplakuplungos váltóval is rendelhetővé vált, a facelift tartalmáról itt olvashattok részletesen.) Ezért a kisebb hangszórók miatt első ajtóiban nemcsak francia levélboríték fér el, a hattyúnyakként ívelt kézifékkarral a váltó mögött is több a rakodóhely.
Belül nekem az egyenes vagy ívelt kézifékkarról volt a legkönnyebb megkülönböztetnem a ráncfelvarrás előtti és utáni autókat a hirdetések tucatjait átnézve.
Egyedi és szerethető a lebegő középkonzol. A mögötte lévő mélyedésbe nehéz benyúlni, a konzol festése csúnyán meg tud kopni
A volán mögül az 1798 köbcentis négyhengeres vonzó darab. 150 helyett 165 Nm nem tűnik soknak, de érezhetően jobban húz az 1,6-osnál, több benne az erőtartalék. A váltó szorosan, pontosan jár, a futómű hangolása remek, az ülések igazán kényelmesek és a gyári audiorendszer sem azt a dobozhangot produkálja, amit az ócska hangszórókkal sok konkurens.
Sajnos hátsó levegőkilépő nincs a típusban, ezzel együtt a 202 ezer kilométeres, halk futóművű, megtorpanás nélkül felpörgő, világos belső terű, gazdagon felszerelt, tiszta és gusztusos autóval öröm volt menni.
Motorok
Benzinesek
A Fordtól származó, szíjas vezérlésű 1596 köbcentis benzines a maga 100 lóerejével nem vészesen lomha és ez tartogatja használtan a legkevesebb kockázatot a széles motorválasztékból.
Fent a kettes Focusban, lent az S40-ben dolgozik ugyanaz a 100 lóerős, 1596 köbcentis szívómotor. A Volvo szelepfedelére csavarozott lemez miatt nem folyhat a gyújtókábelekre és a gyertyák felé az esővíz, ezt érdemes a Focusokra is megvenni utólag
150 helyett 165 Nm forgatónyomatékával jobb erőben van a Mazda-eredetű, 1798 köbcentiméteres négyhengeres. Láncos szelepvezérlése problémamentes, szebb vele az élet, mint az 1,6-ossal és átlagosan csak 3-4 decivel fogyaszt többet 100 kilométerre.
Viszont az 1,8-as motorok hajlamosak erősebben fogyasztani a motorolajat 150-180 ezer kilométertől, ami az 1,6-ra nagyobb futással sem jellemző. Az olajnívó rendszeres nézegetést igényel és a megugró olajszomj potenciálisan költséges motorjavítást feltételez az érintett autókban, de ez mesze nem törvényszerű. A cikkhez fotózott 1,8-ast nem sújtja.
Láncos vezérlésű a szintén a Mazda-Ford hátterű kétliteres szívómotor 145 lóerővel. Vonzó darab volna, de a limuzinban is ritka, a kombiban szinte elő sem fordul a használtautó-kínálatban.
Hasonló a kétliteres motorburkolata is. Az 1,8-as és a 2,0 literes szívó benzines is a Mazda motorja, mindkettőnek tartós a láncos szelepvezérlése. A többi motor szelepmozgatása vezérműszíjas
140 és 170 lóerős is van a 2435 köbcentis, soros öthengeres szívómotorokból a használt Volvo V50-hez és az S40-hez. Mindkettő mesés a kompakt autóban, csodás hangú ínyencfalatok remek erőeloszlással. Az erősebb és takarékosabb a B5244S4 elvileg csak szoftveresen tér el a B5244S5 kódjelű 140 lóerőstől, tehát meg lehet találni hozzá azt a 30 lóerőt. Forgatónyomatékból előbbi 220, az erősebbik 230 Nm-t ad le 4000-en.
2521 köbcentis hengerűrtartalma miatt sajnos a legmagasabb regisztrációs adó-kategóriába tartozik a T5, amelyből 220 majd 230 lóerős volt 320 Nm forgatónyomatékkal. A Focus ST-ben is körberajongott, sorötös turbómotor egy álom a kompakt autókban és előfordul belőlük összkerékhajtású is, ami más motorváltozathoz nem volt elérhető. A padlólemez tudja a 4×4-et is, amit a Ford az első Kugában használt.
Meg lehet tanítani magyarul a külföldről behozott autókat is némi szoftverfrissítéssel. Az itthon kiszállított Volvók ezt 2001 óta tudják. A hazai ügyfeleknek a svéd prémiummárka kedveskedett először magyar nyelvű menüvel
Közúti átlagfogyasztás, Volvo S40-V50
1,6i (100 LE, 150 Nm) 7,75
1,8i (125 LE, 165 Nm) 7,97. Tesztünk az etanollal is tankolható FlexiFuel modellről.
2,0i (145 LE, 185 Nm) 8,02
2,4 (140 LE, 220 Nm) 9,36
2,4i (170 LE, 230 Nm) 8,55. Tesztünk róla.
2,5 T5 (220/230 LE, 320 Nm) 9,97. Ez egy 220 lóerős V50 T5 tesztje.
1,6D/D2 (109/114 LE, 240/270 Nm) 5,44. Tesztünk róla.
2,0D (136 LE, 320 Nm) 6,47. Tesztünk egy V50-ről.
2,0D3 (150 LE, 350 Nm) 6,41
2,4 D4 (177 LE, 400 Nm aut. és kézi váltóval is) 6,23
2,4 D5 (180 LE, 350/400 Nm, aut. ill. kézi váltóval) 7,30. Tesztünk egy kombiról.
Liter/100 km. Forrás: Spritmonitor.de
Dízelek
Gyakori a PSA és a Ford közös dízelmotorja, előbb 1,6D, később D2 néven. Az 1560 köbcentis négyhengeres nagyon keveset fogyaszt, 109 vagy 115 lóerős lehet 240 vagy 270 Nm-rel.
Stabilabb motor az 1,6-osnál a 2,0D, bár mindkettő a PSA és a Ford együttműködésében született. V50-ből alig akad benzines, a 136 lóerős dízel a leggyakoribb a használtautó-kínálatban. 320 Nm-rel nyomatékmaximuma azonos a 220 és a 230 lóerős T5-ével
Kétliteres dízelből kétféle is van. Az 1984 köbcentis és 150 lóerős D3 a Volvo saját öthengerese, sokkal gyakoribb azonban a PSA-csoportól származó négyhengeres 1998 köbcentivel és 136 lóerővel.
Hangban és karakterben messze van az öthengerestől, nem is takarékosabb, de igazán eltalált és tartós dízelmotor. A 2400 köbcentis dízelek is öthengeresek, 150 (D3), 177 (D4) vagy 180 lóerővel (D5). Utóbbi esetben a nyomatékmaximum kézi váltóval 400, automatával 350 Nm. A D5 legtöbbször az ötfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltós (hagyományos) automatikus váltót kapta. A japán Aisin szállítja és a Volvónál Geartronicnak hívják.
A tulajdonos véleménye: Pintér Viktor, Volvo S40 1,8, 2007, 202 000 km
Idén tavasszal vettem a modellfrissítés utáni S40-et, mert munkahelyváltás kapcsán szükségem volt egy biztonságos és ingázásra alkalmas használt autóra, ami azért ad egy kis vezetési élményt is. Ezek alapján Astra, Auris kiesett. Maradt a Civic/Focus/Golf V/Octavia II. A Volvóra a Vezess cikke alapján figyeltem fel és megtetszett a Focus II svéd testvére.
Pintér Viktor nagyon megszerette az 1,8-as, 2007-es és már a modellfrissítés utáni S40-et
1 550 000 forintért sikerült megvennem az autót első tulajdonosától, repedt első lökhárítóval, és amit csak utólag vettem észre, kicsit elmozdult jobb első lámpával. Mivel ez vetítőlencsés, de nem xenon-fényszóró, bontottal pótolható, ami 40 000 forintba kerül. A lökhárító hegesztése és fényezése is hasonló árban mozog. A fenti hibák nem vonnak le semmit az autó használati értékéből.
Szerencsém volt, mert az enyém 1,8-as, de az első 5000 km alapján nem fogyaszt olajat. Az első szerviz a motorolaj, az olajszűrő, a pollenszűrő, a légszűrő és a gyújtógyertyák cseréjével 75 000 forintból kijött munkadíjjal együtt, mindenből jó minőségű utángyártott alkatrészt és 5W30-as, márkás motorolajat használva. Szükség volt még négy új nyári gumira is, 195/65 R15-ös méretben, középkategóriából választva ez alig több mint 70 000 forint volt. Lemezfelnire szerelt téli gumikat kaptam, ezek egy szezont futottak.
Nagyon megszerettem a kényelmes, jól vezethető és kellemesen gyorsuló autót. A gyári hangrendszer szépen szól és egy audiokábellel kiegészítve kihangosítóként is funkcionál. Ízlésesek a kárpitok és van benne egy csomó volvós finomság. Az egyik a lehajtható utas oldali első üléstámla, de ilyen a slusszkulcson lévő kapcsoló a helyzetjelzők aktiválására vagy a pánikgomb is: ennek megnyomásával bekapcsol a kürt és a vészvillogó.
Remek megoldás a limuzinban is előrehajtható jobb első üléstámla, ami a kombikban és egyterűkben sem általános. A V50-ben és az S40-ben vannak szerethető részletek
Ezen apróságok is nagyon élhetővé teszik az autót, amelynek annyira kényelmes az ülése, hogy már otthonra is szeretnék egyet szerezni bontóból. Használt autónál nálam a szín másodlagos (nem lehet elégszer mondani, állapotot veszünk), de ennél az autónál ezzel is szerencsém volt, nem mondhatjuk, hogy beleolvad/beleszürkül a tömegbe:-)
Kettős tömegű lendkerék
Már írtunk róla a Vezessen, hogy a kettős tömegű lendkerék nemcsak a feltöltött dízelek és nem is csak a turbós benzinesek természetes tartozéka az utóbbi 15-20 évben, mert előkelőbb autókban szívómotorok mellé is beépítheti gyártójuk ezt a rezgéscsillapító, a kényelmet fokozó alkatrészt. Ilyen például a BMW E46 és a Lexus IS.
Fájó hibalehetőség az 1798 köbcentis szívó benzinessel a megugró olajfogyasztás. Mazda-motor, ez sajnos elég gyakori más japán szívó benzineseknél is 150-180 ezer km felett
Aki használt Volvo S40-et vagy Volvo V50-et vásárolna, legyen tisztában vele, hogy itt is vannak kézi váltós szívó benzinesek kettős tömegű lendkerékkel. A Volvo-importőr műszaki és termékes szakembereinek nagyon köszönjük, hogy a cikk kedvéért pontosították a helyzetet.
Tehát a négyhengeres benzinesek közül az 1,8 és a 2,0 literes, a láncos vezérlésű Mazda-Ford-motorok lendkereke kettős tömegű, az 1,6-os Ford motoré egytömegű. A 2,4 literes szívómotoroké szintén egytömegű, ahogy a 2,5 literes turbósé is. Igen, annak ellenére, hogy a Focus II ST-ben ez a motor kettős tömegű lendkereket kapott. Ez ugyanis egy korábbi változata a turbós öthengeresnek, amelynek egytömegű a lendkereke.
Fontos leszögezni, hogy a szívó benzinesekben a kettős tömegű lendkerék nem tartozik a gyakran cserélendő alkatrészek közé, a dízeleknél kisebb forgatónyomaték és az egyenletesebb motorjárás miatt a kettős tömegű lendkerekek élettartama igen hosszú, bár erősen láb- és használatfüggő. 300-350 ezer kilométer után az 1,8-as és a 2,0 literes benzinesekben még a gyári lendkerékkel találkozhattok.
Kettős tömegű az 1,8 és a 2,0 literes Mazda-motorok lendkereke. Az 1,6-os Ford-motoré egytömegű, ahogy az öthengeres, szívó és turbós Volvo-motoroké is. A kézi váltós dízelekben természetesen kettős tömegű lendkerék van a D2-től a D5-ig, a 109 lóerős 1,6D-től az öthengeres 180 lóerősig
A dízeleknél egyszerű a helyzet, ott minden motorváltozattal kettős tömegű lendkerék védi a manuális váltót és a motort illetve teszi halkabbá, finomabbá a motor járását. Itt is érvényes a bölcsesség, hogy a kettős tömegű lendkerék tovább bírja, ha a motor leállításakor is mindig kinyomjátok a kuplungot, nemcsak indítózáskor.
Hibalehetőségek
Használtan az S40 és a V50 fenntartási költségei a volumenmárkák autóihoz igazodnak, nem kell újra és újra megfizetni bennük a prémiummárkát, amivel a használtan megvett BMW-k emésztik tulajdonosuk anyagi tartalékait és idegrendszerét.
Eltűnhet az évek során ez a kis takarógyűrű. ha kiesik, nagyon ronda az úszó környezete és pótlása sem egyszerű, mert gyakori hiba és a prémiumtermékséggel sokféle belső kivitel és színváltozat járt
Belül gond lehet az elektromos ablakemelőjükkel. Az ajtókban az úszó körüli műanyaggyűrű leesik, elveszik és a sokféle belső kivitel miatt nem egyszerű őket színben passzolóval pótolni. A használattól az első kartámasz borítása hajlamos kihasadni és a jellegzetes, lebegő középkonzolon csúnyán megkophat a bevonat.
Próbáljátok ki a légkondicionálót, mert nemcsak a klímakompresszor és a klímarendszer alucsövei használódhatnak el. Az oldalanként szabályozható klimatizálás elektronikus szabályozása is sztrájkolhat, amitől az autó az egyik oldalon például csak meleget hajlandó fújni. Az óracsoport hibája viszont nem jellemző, szemben a Focus-szal.
Szintén sokkal jobb a karosszéria korrózióvédelme, mint a Focuson. Egy barátom kisebbik húgának megnéztem párat a közelmúltban, a futóműelemeken sincs annyi rozsda, mint a Fordon, ahogy az alváz és a karosszéria védettsége is jobb, ideértve a sárvédőíveket és az ajtók alsó élét. Ha a tolatóradar nem működik, jó eséllyel a vezérlését kell cserélni, akár bontottra, nem a szenzorokkal lesz gond.
Sokféle belső hangulatban és felszereltséggel készült az S40 és a V50. Bal fent a ráncfelvarrás előtti első ajtókárpit nagy hangszóróval, apró térképzsebbel, mellette a 2007 utáni, javított ajtótároló. A Bluetooth előtti korszakban is volt hozzá autótelefon. Ez a korábbi fabetét, amit világosabb váltott a 2007-es továbbfejlesztéssel. Tempomat és rádiógombok nélkül csúnya a volán. Lent a korábbi és a későbbi, helytakarékosabb kézifékkar, amivel több hely maradt rámolni
A Focusokban a két vezérműtengely közötti árokba befolyik a víz, ami nem tesz jót a gyújtógyertyáknak és a kábeleknek (A trafót nem veszélyezteti, mert oldalt van a motortömbön). A Volvo az 1,6-os benzinesek szelepfedelére fémlapot csavarozott, amit érdemes a Fordokra is megvenni. Az 1,8-ast és a 2,0 literest jól fejlett műanyagfedél védi a víztől.
Eső vagy kocsimosás után a kis Volvókban a zárhíd jobb oldali teknőjében megáll a víz, de ezt az üreget műanyagbetét védi a korróziótól. A hátul is független, négylengőkaros futómű jól bírja a strapát, elö az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentblokkja is elmegy 180-200 ezer kilométert, amikor lengőkarral együtt érdemes kicseréltetni, ha kopogni kezd a felfüggesztés. A féltengelyek jól bírják, váltóhiba is csak elszórtan fordul elő.
Euro NCAP-törésteszt 2004-ből az S40-nel. Ugyanúgy ötcsillagos lett, mint a Focus II
Volvo S40, Volvo V50: árak használtan
Körülbelül 130 darab S40 és 145 db V50-es Volvo keres gazdát a Használtautón a cikk írásakor érvényes magyar forgalmival. A kombik között arányaiban jóval több a dízel, mint az S40-ből, az 1,3 millió forint alatti autók között a PSA-Ford eredetű, 136 lóerős 2,0D tűnik a leggyakoribb motorváltozatnak. Az S40-ben valamivel gyakoribb a kockázatszegénysége miatt használt autóként erősen ajánlható 1,6-os benzines.
Annyi a mezítlábas Focus II, H Astra és egyéb kompakt autó az 1-2 millió forintos sávban, hogy az S40 és a V50 gazdagabb alapfelszereltsége fontos előny ESP-vel, egyzónás, de automata légkondicionálóval, hátul is elektromos ablakokkal. Tempomat és a rádiógombok nélkül esetlen a kormánykerék, de ezek pótolhatók utólag
Bár akadnak egymillió forint alatti autók is, többnyire 1,6D-k, de a nagyjából 900 ezer forinttól induló árak ne tévesszenek meg benneteket! Benzines motorral egy használt Volvo S40 és V50 inkább 1,3-1,9 milliós autó.
Modellfrissítés előtti autókat Otto-motorral is kapni 1,5 millió Ft alatt, dízeleket pláne. Az 1,1-1,2 milliós autók műszerfalán zömmel 280-350 ezer km-es futásteljesítményt láthattok. A ráncfelvarrás utáni autók 1,5-1,8 millió forint körül kezdenek megjelenni a cikk írásakor a használtautó-hirdetésekben. A 2010-11-es modellek 180 000 km alatti óraállással, jó állapotban ma is megérnek alku előtt 2,5-2,8 millió forintot, legalábbis mostani tulajdonosuk szerint.
Értékelés
Szerencsés csillagállás alatt született a Volvo S40 és a Volvo V50. A Ford illetve a Mazda négyhengeres benzineseivel, a PSA sornégyes dízeleivel és a saját öthengeresekkel széles a motorválaszték, a motorok nagyrészt ajánlhatók. Az eladó használt autóknak nemcsak belső kivitele és felszereltsége, de rozsdavédelme is jobb a Ford Focus II-nél, nem is beszélve a Mazda3-ról. A tömegmodellek kiforrott technikája jót tesz a megbízhatóságnak és az alkatrészáraknak, de a formaterv és a volvós utastéri finomságok kiemelik a használt autók mocsarából a Volvo V50-et és az S40-et.
Kompakt autónak drága, középkategóriásnak kicsi volt a maga korában a Volvo S40 második generációja és a V50. Használtan viszont értékarányos, szerethető és megbízható autó, némi különlegességgel a volumenmodellekkel szemben
Mellette – Ellene |
- Tisztességes korrózióvédelem
- Magas biztonsági színvonal
- Gondos, ügyes részletmegoldások
- Széles motorkínálat
- Nem drágák a kopóalkatrészek
- Többnyire gazdag felszereltség
- Jól hangolt futómű
- Átlagon felüli audiorendszer
- Pontosan kapcsolható, stabil váltók
- Öthengeres motorral öröm bennük minden méter
|
- Átlagon aluli térkínálat
- Költséges Volvo-specifikus alkatrészek, pl. utastéri elemek
- Megugró olajfogyasztás fenyegeti az 1,8-as motort
- Sornégyes szívó benzinesekhez is kettős tömegű lendkerék
- Nagyon kevés rakodóhely a ráncfelvarrás előtti autókban
|
Hogy tetszik használtan a Volvo V50 és az S40?
Hogy tetszik használtan a Volvo V50 és az S40?