Azt vizsgálták egy projektben, hogy mennyire csökkenthető a hidrogén-dízellel üzemelő, úgynevezett dual-fuel rendszerű haszonjárművekkel a károsanyag-kibocsátás. A mintegy két évig tartó projektben 11 darab kommunális feladatokat ellátó teherautó és furgon vett részt Nagy-Britanniában, amelyek összesen 14 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki a dízelüzemű teherautókhoz képest.
A HyTime elnevezésű projektben négy hulladékszállító teherautót, egy utcaseprő teherautót, négy furgont, egy betegszállítót, valamint egy hűtött árukat szállító furgont alakítottak át dual-fuel üzeművé. A haszongépjárművek átalakítását a liverpooli székhelyű ULEMCo végezte, amely a világon először kezdett el foglalkozni a konvencionális járművek hidrogén-dízel üzeművé történő átalakításával.
A próbaidőszak alatt a haszonjárművek összesen 60 ezer kilométert tettek meg és 1619 kilogrammnyi hidrogént használtak fel. Gázolaj felhasználásuk pedig átlagosan 20-45 százalékkal csökkent. Ennek köszönhetően minden egyes, a kísérletben részt vevő jármű évente átlagosan 45 tonnával kevesebb, a légkör felmelegedésért felelős szén-dioxidot bocsátott ki.
A HyTime projekt tehát egyértelmű sikert hozott a kettős üzemű, hidrogént és gázolajat is használó haszonjárművek esetén. A kísérletben ugyanakkor nemcsak a szén-dioxid kibocsátást követték figyelemmel. A szakemberek számára ugyanis világossá vált, hogy a járművek nitrogén-oxid (NOx) kibocsátását is legalább 29-85 százalékkal sikerült csökkenteni (a NOx a légúti betegségek kialakulásáért felel). Ezáltal a dual fuel városi teherautók és furgonok kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket produkáltak, mint amit a jelenleg legszigorúbb, Euro VI szabvány megkövetel.
A szakemberek ugyanakkor felhívták a figyelmet arra, hogy még kedvezőbb értékeket értek volna el, ha kiterjedtebb hidrogén töltőhálózat áll rendelkezésre, ugyanis egyes esetekben „csak” gázolaj volt kéznél a járművek megtankolásához.