A Forma-1 2020-as idényének elindulása óta három óvást is láttunk, a szezonnyitó Osztrák Nagydíj után a Red Bull tett panaszt a Mercedes DAS rendszere miatt – ezt a stewardok elutasították –, majd a Renault óvott a Stájer és a Magyar Nagydíj leintését követően, mindkétszer a Racing Point Mercedes-másolása, pontosabban az RP20-as és 2019-es Merci, a W10-es első fékhűtőjének vélt egyezése miatt – ez az ügy még függőben van.
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint nem jó ez így, jobb lenne elébe menni a vitáknak, akár a csapatokhoz delegált állandó versenybírók alkalmazásával.
„Véleményem szerint nem jó a Forma-1 számára, ami az elmúlt hat hónapban folyt a sok negativitással, az óvásokkal, a szabályok követésének megkérdőjelezésével. Persze el kell ismernünk, hogy a Forma-1 nagyon összetett” – idézte a RaceFans.net a szakembert.
„Nagyon bonyolult műszaki és sportszabályaink vannak, jövőre pedig jönnek a pénzügyi szabályok is, ami különlegessé teszi a Forma-1-et, de az is nagyon fontos, hogy mindannyian a szabályoknak megfelelve versenyezzünk. Fontos, hogy teljes mértékben támogassuk az FIA-t ennek felügyeletében, ugyanis senkinek sem áll érdekében ez a sok negativitás, óvás, ilyenek.”
„Mi teljes mértékben támogatjuk az olyan kezdeményezéseket, mint az FIA informátori újítása, és úgy gondolom, hogy még jobban is kellene ezt reklámozni és bátorítani, hiszen ez az egyik pillére lehet annak, hogy mindannyian kövessük a szabályokat.”
„Nyitottak vagyunk további kezdeményezésekre is az FIA hatáskörének növelésére, hogy például jobban lehessen ellenőrizni a csapatok közti együttműködést. Azt is meggondolhatnánk, hogy mondjuk állandó stewardokat helyezzünk el a csapatok központjaiban, a csapatokhoz beágyazva, hogy biztosan fair legyen a sportág” – magyarázta Seidl.