Ahogy köztudott, a koronavírus-járvány és a költségek csökkentése miatt a Forma-1-ben a tavaszi versenyszünet alatt a csapatok központjai, majd a motorgyártók F1-es üzemei is hosszú kötelező leállást tartottak – egy kivétellel: a Honda ugyanis Szakurában tovább csiszolgatta a Red Bull és az Alpha Tauri erőforrásait.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formaautós főmegbízottja, Nikolas Tombazis így magyarázta a Motorsport.comnak az elsőre furcsának tűnő jelenséget:

„A Hondánál egy kicsit másképp működött a leállás, mint a többi gyártónál. Nem az időtartam tekintetében, hanem a mikor illetően. Azért volt így, mert minden csapat és motorgyártó megegyezett, hogy senkinek ne juthasson hosszabb leállás, ne kerülhessen hátrányba csak azért, mert egy adott országban komolyabb problémát jelent a koronavírus” – kezdte a szakember.

„Japánban teljesen másképp alakult a koronavírus- és a karanténszituáció. Amikor április elején megegyeztünk az előírásokról, nem tudhattuk, hogy Japánban nyáron bevezetik-e a lezárásokat, így rugalmasak voltunk a Hondával, nekik később kellett megkezdeni a szünetet. Ha ők is bezártak volna tavasszal, aztán júliusban Japánban bevezetik a lezárásokat, akkor az lett volna belőle, hogy szólhattunk volna az európai csapatoknak, hogy bocs, további egy hónapra le kell állnotok, mert Japánban most zárnak be mindent.”

„Szóval ezért tudott dolgozni a Honda, amíg a többiek Európában szünetet tartottak, de most pótolják” – mutatott rá Tombazis.

Az FIA-vezető kiemelte, hogy a Honda nem teljesítménynövelő fejlesztéseket végzett, a többi gyártóhoz hasonlóan a februárban homologált motoron csak megbízhatósági javításokat hajtottak végre, amire megvan a külön, az FIA által szigorúan ellenőrzött procedúra, ráadásul a rivális gyártókat is tájékoztatják a módosításokról.