A koronavírus-járvány költségvonzatai miatt a fejlesztést idén lényegében befagyasztották a Forma-1-ben, az autók csak minimális mértékben változnak majd 2021-re. Minden csapat két fejlesztési zsetont használhat fel, már jelezni is kellett az FIA felé, hogy ezeket mely területek tökéletesítésére szánják.
Kivételezett helyzetben van a Racing Point, amelynek autója gyakorlatilag a tavalyi Mercedes másolata. A Racing Point alkatrészeket is vásárol a Mercedestől, ezzel pedig megágyazott egy újabb balhénak.
A fejlesztéseket 2021-re fagyasztották be, vagyis a Racing Point 2020-as alkatrészeket még szabadon vásárolhat a Mercedestől. Ez lényegében azt jelenti, hogy fejlesztési zsetonok felhasználása nélkül is az idei Mercedesre frissítheti autóját a (jövőre már) Aston Martin.
Az úgynevezett nem listázott alkatrészek (ezek szabadon vásárolhatók másoktól) közül az idei Mercedes hátsó felfüggesztéseinek és sebességváltójának megszerzését is tervezi az Aston Martin. Ugyanígy az Alpha Tauri is szinte klónozhatja a nagytestvér Red Bull autóját.
A riválisok szót emeltek ez ellen. „Van egy kiskapu, amiből néhány csapat profitálhat. Erről már egyeztetünk az FIA-val és a többi csapattal, reméljük, hogy foglalkozni fognak ezzel” – mondta Marcin Budkowski, a Renault igazgatója.
Mattia Binotto Ferrari-főnök is elégedetlen. „Nem nagyon örülünk annak, hogy vannak csapatok, amelyek a teljes 2019-es csomagjukat 2020-asra frissíthetik. Ez nem fair azokkal szemben, akik két fejlesztési zsetonnal gazdálkodhatnak. Ennek a szabálynak mindenkire vonatkoznia kellene” – fogalmazott Binotto.
„Annak semmi értelme, hogy egyes csapatok fejlesztési zsetonok felhasználása nélkül válthatnak 2019-esről 2020-as sebességváltóra vagy felfüggesztésekre” – így Andreas Seidl McLaren-főnök. „Persze, az FIA dolga, hogy lépjen ebben az ügyben.”