Amíg a nyolcvanas, kilencvenes években szinte minden gyártó arra törekedett, hogy 3D-s hatású emblémájukban visszaköszönjenek az autó főbb matériái, a különböző fémek, addig manapság sokkal inkább a letisztult, minimalista dizájnt veszik elő a tervezők, hogy a logók jól nézzenek ki a hatalmas kijelzőkön, amelyek az utastérben kapnak helyet.

Többek között ezért is változtatott az utóbbi néhány évben emblémát hét nagy autógyártó is. Ha nem lenne egyértelmű: az első fotón láthatjátok az új logót, a másodikon pedig a régit.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 1

A MINI volt az első, aki a domború logót 2D-s, fekete-fehér változatra cserélte 2015-ben.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 2

A Citroën 2016-ban döntött úgy, hogy száműzik a térhatást, a krómot és a piros színt emblémájukból.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 3

Az Audi 2017-ben vett érzékeny búcsút a krómtól és a 3D-hatástól.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 4

A BMW idén márciusban alakított logóján. Az alapok maradnak ugyan, de a bajorok szerint így jobban meg tudják szólítani a fiatal vásárlókat.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 5

A Volkswagen 2019-től kezdve teljes arculatváltáson megy keresztül, mely az autók orrán és fenekén található logót is érinti.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 6

A Nissan 2020 júliusának elején döntött a minimál stílus mellett.

Változott az Audi, a BMW, a VW és a Toyota emblémája is 7

A Toyota egyelőre csak az európai piacra szánt autóin vált 3D-ről a letisztultabb dizájnra. Az új logó még annyira friss, hogy csak néhány hete leplezték le.