Nem könnyű manapság kisautót fejleszteni. Míg ugyanis egy nagyobb modellnél viszonylag jól körülírhatók az elvárások (legyen sportos, legyen kényelmes, legyen praktikus), a B-szegmens vásárlói a jelek szerint mindent szeretnének egyszerre. Cuki kisautót játékos, de egyedi személyiséggel, amely egyszerre jól parkolható és élvezetesen vezethető, legyen stílusa, de férjen el benne mindenféle kacat, meg lehetőleg a gyerekek is hátul.
A kategória újonca, a Toyota Yaris jól mutatja, milyen összetett a feladat. A modell biztonságáról és új hibrid hajtásláncáról már írtunk, most a kényelmi megoldásokat nézzük meg, az oldalra széthúzott első ülésektől a zajcsillapításon át az elektronikus ketyerékig.
Nem szokásos, hogy egy négyméteres kisautóban 10 colos (25 centis!) képátlójú, színes head-up kijelző legyen. Pedig itt az van, mégpedig biztonsági megfontolásból: ne pislogj jobbra-balra, nézd az utat. Maga a műszerfal puhább, a műszeregység lejjebb költözött, a kormánykerék kisebb lett – úgy tűnik, a Toyota újra feltalálta a Peugeot iCockpit megoldását.
Az első ülések 60 mm-rel hátrébb, 10 mm-rel kijjebb költöztek, a csípőpont 21 mm-rel alacsonyabb, így sportosabb az üléshelyzet. A kellemesebb tapintású kapcsolókkal szerelt kormánykerék 6 fokkal közelebb áll a függőlegeshez, és 77 mm-rel közelebb húzható a vezetőhöz.
Videón is megnéznéd az új Yarist? Kattints ide!
Mivel az Aygo törpeautóhoz is kérhető JBL hifi, a Yaris nyolc hangszórós egységén már meg sem lepődünk, de a fűthető kormánykerék és a rejtett hangulatvilágítás váratlan egy kisautóban. Hosszú évek elmaradását bepótolva ma már a Toyota is kínál Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integrációt, rendelhetők mindenféle online funkciók, és van vezeték nélküli telefontöltő felület is, méghozzá akkora (15 x 8 cm), hogy még jó pár évig elférjenek rajta a csúcstelefonok.