A Racing Point 2020-ra nem titkoltan a tavalyi bajnoki Mercedest lemásolva építette autóját, a klónozás eredményességét pedig a rózsaszín járgány versenyképessége, tempója mutatja.

A riválisok jelentős része jelezte már, hogy nem tetszik nekik, amit a silverstone-iak csináltak, ugyanakkor kizárólag a Renault lépett: a francia csapat viszont a Stájer és a Magyar Nagydíj után is óvást nyújtott be a szerintük egy az egyben a tavalyi Merciről átemelt fékcsatorna miatt.

A Racing Point főnöke, Otmar Szafnauer szerint teljesen felesleges időpocsékolás lenne, ha a hétvégi Brit Nagydíj, vagy bármelyik további futam után ismételnének.

„Ismerjük az előírásokat, ismerjük a sportszabályzatot, a technikai szabályzatot. 100 százalékosan megfelelünk nekik” – idézte a RaceFans.net. „Semmilyen szabályt nem szegtünk, így szerintem csak értelmetlen időpocsékolás lenne, ha újra végig kellene menni a témán.”

„Az FIA márciusban ellenőrzött minket, jól értik, hogyan fejlesztettük az autót, hogyan jutottunk el az eredményeinkhez. És 100 százalékosan elégedettek is voltak, azt gondolták, mindent a szabályok szerint csináltunk. Egyszerűen csak akkor nem a versenybírók jártak nálunk, így most mindent újra el kell magyaráznunk, amit az FIA műszaki ellenőreinek egyszer már elmondtunk.”

Szanfauer hozzátette, hogy egyértelműen fellebbeznének, ha az RP20-ast mégis szabálytalannak nyilvánítanák a stewardok:

„Csakis azért érzékelhető bizonyos frusztráció a részünkről, mert én teljesen tisztában vagyok azzal, hogyan terveztük és fejlesztettük a fékcsatornánkat, a nagyvilág viszont nem tudja, hiszen ezt még nem mondtuk el a versenybíróknak. Az FIA-t tájékoztattuk, ők úgy látták, szabályos, amit csinálunk, de az ítélkezés nem így működik. A stewardok hatásköre, hogy megítéljék, mi a szabályos, így most őket is tájékoztatnunk kell, ami eltart egy ideig.”