Az elektromos autók megjelenésével nem tűnik el az autózás, csak átalakul kicsit, és ezt nagyon jól mutatják az olyan vállalkozások munkái, mint a Teslákat tuningoló Unplugged Performance pályára felkészített Model 3-asa.
Ezekre az autókra nem lehet nagyobb turbót tenni vagy 2JZ blokkra cserélni a motort, egészen más módon kell kihozni belőlük a maximumot. Az akksicsomag megfelelő temperálásával eleve sokat lehet nyerni, de a Tesla Model 3 esetében már sokkal jobban működik ez is, mint a korábbi Model S-nél.
A kis Tesla 450 lóerős és rettentően sok nyomatéka van, ami bőven elegendő a versenypályás használathoz. A fékeket és a futóművet, valamint az aerodinamikát azonban fejlesztette az Unplugged Performance. Az autón több aerodinamikai karbonelem és hátsó szárny is található, melyekkel nem csak súlyt takarítottak meg, de a leszorítóerőt is növelték. Nem mellesleg az autó belteréből is kipakoltak minden felesleges elemet.
A kaliforniai Buttonwillow Raceway-en 1 perc 53,7 másodperces időt futottak a Model 3-assal. Mindez a Tesla Corsa nevű pályanapon történt, melyet épp az Unplugged szervez olyan Tesla-tulajdonosoknak, akik szeretnek versenypályán javítani a vezetési tudásukon és persze a köridőkön.
A következő cél azonban a híres Pikes Peak-i hegyi felfutó. A Colorado államban lévő pálya 20 kilométer hosszú és 156 kanyar van rajta, a cél közel 4300 méteres magasságban van. A rekordot jelenleg a Volkswagen I.D R elektromos versenygép tartja 7 perc 57,148 másodperccel.
Itt megnézheted, hogyan megy versenypályán a közel 11 millió forintos tuningcsomaggal felszerelt Tesla Model 3: