Nemrég a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt állította, hogy a Ferrari 2019-es – vélhetően szabálytalan – erőforrása 50 kW-tal, azaz 68 lóerővel volt erősebb az övéknél.
A helyzet idénre nyilvánvalóan változott, amit a német Auto Motor und Sport által az eddigi három Forma-1-es versenyhétvége adatai alapján elvégzett elemzése is alátámaszt.
A szaklap számításai szerint 2020-ra a Mercedes motorja visszatért az élre, és meglepő módon a Renault-é követi az erősorrendben, nagyjából 25 lóerős hátrányban. A Red Bull-csapatok autóiban dolgozó Honda-erőforrás egy kicsivel marad el a franciákétól: csúcsteljesítménye 30 lóerővel rosszabb a Merciénél, de a Renault-énál hosszabb, azaz versenytávon tartósabban képes teljesíteni.
A Ferrari – micsoda meglepetés! – a sor végén kullog, a tavalyi előnyből – bármekkora is volt pontosan – nagy hátrány lett, az AMuS számításai szerint 50 lóerővel gyengébb a maranellói erőmű a Mercedsénél.