A múlt vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíj hajrájában három bal első defekt is történt, két körrel a vége előtt előbb a mercedeses Valtteri Bottas autóján adta meg magát a Pirelli abroncsa, majd az utolsó körben ugyanígy járt az akkor a 4. helyen haladó mclarenes Carlos Sainz és a vezető Lewis Hamilton is.

A Pirelli rögtön a futam után megkezdte mindenre kiterjedő vizsgálatát, kedd délutánra pedig ismertették is az előzetes eredményeket.

A Forma-1 gumiszállítója szerint egyszerű magyarázata volt a defekteknek: a versenyen túlhasználták a gumikat. A Danyiil Kvjat balesetét követő második biztonsági autós szakasznál gyakorlatilag mindenki átállt a második szettjére, a gumik így extrém hosszú, 40 körös etapot „kaptak” a naptár egyik leggumigyilkosabb pályáján minden idők leggyorsabb F1-es autóin, a végére így egyszerűen nem bírták tovább a terhelést a legnagyobb erőhatásnak kitett bal elsők.

A Pirelli a hétvégén következő újabb silverstone-i fordulóra a múlt hétvégéinél eggyel lágyabb kiosztást választott (C2, C3, C4), és ezen a történtek fényében sem kívánnak módosítani, ugyanakkor a gumik használatára vonatkozó ajánlásaikat szigorítják majd, valamint növelik az előírt minimális guminyomást, hogy az abroncsok kevésbé legyenek sérülékenyek.