A múlt hétvégi Brit Nagydíj örökre emlékezetes marad a futam végén a Mercedes párosánál – és a mclarenes Carlos Sainznál – adódott defektek miatt, de míg a nézőknek az addig unalmas verseny végén üdítő izgalmat jelentett a kaotikus hajrá, a Forma-1 gumiszállítójának nem volt jó hír, ami történt.
A milánói cég kedd délután közölte, hogy vizsgálataik alapján az említett hármas defektjeit a túlhasználat okozta, az észszerűnél hosszabb etap, plusz a sportág történetének eddigi leggyorsabb autói okozta terhelés egyszerűen túl sok volt.
A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola a Racefans kérdésére azt mondta, hogy az általuk az idei évre fejlesztett, de a csapatok által leszavazott 2020-as gumik jobban bírták volna a gyűrődést:
„Az a konstrukció erősebb, robusztusabb volt. Mondhatnám, hogy pont ilyen kritériumok szem előtt tartásával terveztük. Ha össze kell hasonlítanom 2019-es és a 2020-as gumikat az ellenállást tekintve, az utóbbiak abba az irányba mozdultak. Ez laboratóriumi teszttel is igazolható. Szóval a válaszom igen.”
Isola az Alpha Tauri-s Danyiil Kvjat esetére is kitért, az orosz versenyző még a futam elején bukott hatalmasat, mint kiderült, jobb hátsó defekt miatt. Kvjat gumiját a cég központjában vizsgálják.
„Kvjaté egy teljesen más eset, valószínűleg lassú defekt volt, de azt is szeretnénk alaposan kivizsgálni. Mivel a helyszínen nem sikerült pontosan megállapítani, mi történt, az a gumi megy Milánóba. Ahogy képzelhetik, nincs valami jó állapotban, de a laborban mikroszkópos elemzést végezhetünk rajta, szóval bízom benne, hogy meglesz az ok.”
„Viszont fontos kiemelni, hogy nem vagyok biztos abban, hogy a gumi adta meg magát. Az abroncs szétszakadt, ez igaz, de néha – és nem azt mondom, hogy most biztosan így volt – a felni törött, és amint hirtelen kiszökik a levegő, olyan, mintha defekt lenne. Szóval alaposan meg kell vizsgálnunk, ezért is küldjük Milánóba.”
A gumikkal már a pénteki edzések után is gondok voltak, sok-sok apró sérülést, vágást találtak rajtuk – ebben közrejátszhattak az átalakított bukóterek, ahonnan sok kavicsot vittek a pályára az autók, és az új kerékvetők is, amelyekben mind a kavicsok, mind az autókról leszakadt törmelékek megülhettek, mondta el Isola.
„Már dolgoznak a módosításon, jó lépés, jó ötlet ez a kis változtatás, segíthet a helyzeten” – üdvözölte a szervezők munkáját.
A Pirelli a vizsgálatok után úgy döntött, marad az eredeti terveinél, azaz a 70. Évfordulós Nagydíjra a múlt hétvéginél lágyabb kiosztást kínál, ugyanakkor azért, hogy a csapatok megfelelően felkészülhessenek, lefújják a pénteki edzésre tervezett tesztet, az alakulatok nem kapnak prototípusokat kipróbálásra.
„Úgy döntöttünk, hogy erre a hétvégére lefújjuk a péntekre tervezett tesztet, hogy a második szabadedzésen a csapatok a saját munkájukkal, a hosszú etapokkal stb. foglalkozhassanak” – szögezte le a szakember.