A bajor autógyártó vezetői azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóak.
A BMW AG az április-júniusi negyedévben 19,973 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert összes márkája értékesítése után, 22,3 százalékkal kevesebbre a 2019 második negyedévi 25,715 milliárd eurónál. A csoport adó- és kamatfizetés előtti eredménye 666 millió euró hiányba fordult 2,201 milliárd euró többletből. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 8,0 százalékról 9,5 százalékponttal, 1,5 százalékos veszteségtermelésbe fordult.
A második naptári negyedév nettó eredménye 212 millió euró veszteség lett az egy évvel korábbi 1,480 milliárd euró nyereség után. Az egy részvényre jutó nettó eredmény a törzsrészvények esetében 0,35 euró veszteség lett 2,21 euró nyereség után. A BMW csoport tizenegy éve első alkalommal szenvedett el negyedéves veszteséget.
Az idei második negyedévben 485 ezer személygépkocsit szállított le megrendelőinek a BMW konszern összes márkájából, a BMW, MINI és Rolls-Royce márkákból, 25,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 650 ezernél. A vivőmárka, a BMW kiszállításai 23,2 százalékkal csökkentek 430 ezerre, MINI autót 38,4 százalékkal kevesebbet, 54 ezret értékesített a konszern, Rolls-Royce autót pedig 707 darabot, 46,8 százalékkal kevesebbet. Motorkerékpárból 42 ezret értékesített a második negyedévben a BMW, 23,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 55 ezernél.
Az év első felében 963 ezer személygépkocsit értékesített a BMW összes márkájából, 23,0 százalékkal kevesebbet a 2019 első fél évi 1,250 milliónál. A motorkerékpárok értékesítése 17,7 százalékkal 77 ezerre csökkent 93 ezerről.
A konszern vezérigazgatója, Oliver Zipse „óvatos optimizmusának” adott hangot az év második felében elérhető eredménnyel kapcsolatban: „azonnali reakciónkkal és stratégiánk következetes végrehajtásával az év első felében korlátozni tudtuk a járvány káros következményeit” – mondta. Rámutatott, hogy a járvány által a világ többi részénél korábban érintett Kínában a második negyedévben már 17 százalékkal nőttek a BMW eladásai az egy évvel korábbihoz képest.