1979-től 1986-ig kizárólag balkormányos változatban volt elérhető a BMW 745i, melynek orrában valójában egy 3,2 literes, sorhatos motor van, 0.6 barral töltő turbóval. Az M102-es kódú motor így 252 lóerőt tud, a későbbi 3,4 literes változat teljesítményben azonos, de 0,4 baros töltőnyomással és Jetronic helyett Motronic befecskendezéssel. A 745i neve abból az elméleti feltételezésből származik, hogy a turbófeltöltős motorok nagyjából 1,4-szer nagyobb teljesítményűek, mint a szívómotorok.

Később aztán V8-as motorok kapták a 45-ös jelölést, mára pedig ismét a turbós sorhatosok, ahogyan több mint 40 évvel ezelőtt is. Viszont az 545e-ben már nem csak feltöltő van, hanem egy 12 kWh-s lítium-ion akkumulátor és a 8 sebességes automata váltó házába integrált villanymotor.

394 lóerős plug-in hybrid a BMW 545e 2

BMW i Wallboxról 3,7 kW-tal kevesebb mint 2,5 óra alatt töltődik fel 80%-ra a plug-in hybrid 5-ös, amivel aztán nagyjából 56 kilométert képes megtenni teljesen elektromos módban. A BMW 545e-ben széria a BMW eDrive Zones funkció, tehát amennyiben geofencing (helymeghatározás) alapon érzékeli, hogy kijelölt BMW eDrive zónába ért, akkor automatikusan teljesen elektromos üzemmódra vált.

394 lóerős plug-in hybrid a BMW 545e 36

394 lóerős rendszerteljesítmény és 600 Nm nyomaték jön ki a BMW 545e xDrive-ból, ha a turbós benzinmotor és az elektromos hajtás is mindent belead. A 3,0 literes, hathengeres önmagában 286 lóerőt és 450 Nm nyomatékot tud, az elektromotor 113 lovas és 265 Nm nyomatékú. A BMW 545e 4,7 másodperc alatt sprintel 0-100 km/órára és 250 km/óra a végsebessége.

394 lóerős plug-in hybrid a BMW 545e 37