Antoine de la Mothe Cadillac alapította a Michigan állambeli Detroit városát, az amerikai autógyártás szívét. Utána kapta nevét a Cadillac is, melyet 1902-ben alapítottak, tehát az egyik legrégebbi autómárka. Nem sokkal később a General Motors vette meg azzal a céllal, hogy luxusmárkává fejleszti és ez sikerült is. Már azonban úgy tűnik, hogy a GM nehezen találja meg a helyét a szaporodó elektromos autók világában. Ezt a hátrányt dolgozzák le az új platformmal, melynek előfutára a Cadillac Lyriq tanulmányautó.
Szögletes vonalairól, határozott arcáról és csíkszerű LED-es lámpáiról rögtön egyértelmű, hogy Cadillacről van szó, de itt most az alapok a lényegesek. Persze, nem hoz drámai újdonságot a General Motors ezen a téren. A Lyriq is a szokványos gördeszka felépítésű villanyautó, tehát a lapját az akksicsomag adja, aminek a két végén villanymotorok hajtják a kerekeket.
100 kilowattóra energiát az új Ultium akksi, mely egy nikkel-kobalt-mangán-alumínium akkumulátor. Nagy figyelmet fordítottak a ritkaföldfémek használatának csökkentésére, ezért a GM jelenlegi akksijaival összehasonlítva 70%-kal csökkentették a kobalttartalmát. A Lyriq 150 kW-tal gyorstölthető, egy feltöltéssel pedig több mint 480 kilométert képes megtenni.
Super Cruise-nak hívják a Cadillac önvezető rendszerét, mely hasonlóan a Tesla Autopilotjához felhő alapú és a Lyriq-ben már tényleg kéz nélküli közlekedésre képes. Minél több kilométert tesznek meg ezek az autók a közúton, annál több adatot gyűjt a rendszer és később annál okosabb lesz az egész. Eddig bőven több mint 320 ezer kilométert futottak a Super Cruise rendszeres autók.