Üres kézzel távozott Silverstone-ból Sebastian Vettel, még csak pontot sem szerzett a 70. Évfordulós Nagydíjon. Eleve csak a 11. rajtkockából indulhatott a négyszeres világbajnok, aki ráadásul meg is forgott az 1-es kanyarban, közvetlenül a rajt után. Habár a Ferrarija nem sérült, a későbbiek során sem alakult rózsásan a helyzete, végül csak tizenkettedikként intették le a németet.

Ellenben az elbaltázott stratégia miatt egy rádióbeszélgetés folytán még a csapatába is beleállt, mivel a kerékcsere után a mezőny sűrűjébe került vissza.

Oda kerültünk, ahová nem akartunk. Erről beszéltünk ma reggel, és ugyan ki fogok tartani, de ezt attól még elszúrtátok

– panaszkodott a német.

Ami a rajtnál történteket illeti, igazából maga Vettel sem tudta elmondani, miért forgott meg. „Ötletem sincs, mi történt” – kezdte gondolatait a holland Ziggo Sport kamerái előtt. „Próbáltam kimaradni a kalamajkából, és végül emiatt kerültem bajba, viszont ettől a ponttól fogva nagyon nehézzé vált a versenyem.”

„Jobb munkát is végezhettünk volna, hiszen jobban kezeltük a gumikat, mint egy héttel ezelőtt, és akkor kerültünk forgalomba, amikor egyáltalán nem akartunk, s mint azt a verseny előtt meg is beszéltük. Igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni, ami normál esetben elég, de most nem úgy tűnik” – zárta rövidre az értékelést a német, aki a szezon végeztével átadja a helyét Carlos Sainznak a csapatnál.

F1: Megint összetűzésbe került Vettel a Ferrarival 1

A Ferrari javuló gumikezelésére épp a csapattárs, Charles Leclerc a példa, hiszen a monacói egyetlen kiállással teljesítette az 52 kört, amivel a negyedik lett, úgy, hogy a nyolcadik rajtkockából indult. Leclerc már az egyéni bajnokságban is a negyedik, míg a Ferrari a csapatok között a harmadik – ehhez képest Vettel pusztán a 13. helyen áll.