A koronavírus-járvány komoly csapásokat mért a gazdaságra, nem kímélve az autóipart sem. A beszállítók lehetnek a legnagyobb bajban.
„Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsósorban azért, mert a konkurensek többsége még nagyobb problémákkal küzd” – fogalmazott Weil a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.
„A Volkswagenért a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom. Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik, és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést – legalábbis részben – ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel, ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó.”
„Az autóipari beszállítók többségét ugyanakkor az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság. Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell majd szembesülnünk ezen a téren.”
Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni. „Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is” – mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el. „Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó” – hangsúlyozta.