1966-ban aratott hármas győzelmet a Ford a Le Mans-i 24 órás versenyen a GT40-essel, és ennek ötvenedik évfordulójára készült el a Ford GT. Ez viszont az egésznek csak egy nagyon kis része, mert a GT-be mindent beleadtak és minden porcikáját úgy találták ki, hogy versenypályán működjön igazán jól. Ebben az esetben nem az utcai autó volt a kiindulási pont, hanem a versenyautót szelídítették meg a teljes titokban zajló fejlesztés során. Nem is adják akárkinek.

Több mint 20 milliónyi extra van ebben a fehér Ford GT-ben 1

Már a rendelési folyamat is egy kisebb szertartás. A leendő Ford GT-tulajdonos kap egy hatalmas dobozt, melyben a kárpitok, színek és felnik kombinálhatóak, majd jöhetnek az opciós tételek, amiből bőven van ezen a fehér autón. Egy egyszerű összeállításnak tűnik, pedig közel 22 millió forintnyi extra ugrott rá a GT-re, ami amerikai viszonylatban egy Mustang ára, nem is akármilyené, hanem Shelby GT500-asé.

Több mint 20 milliónyi extra van ebben a fehér Ford GT-ben 23

9,3 millió forintba került a Dark Energy nevű sötét beltér, a külső karbon dekorelemekért közel 4,7 milliót kérnek, a 20 colos, szintén szénszálas alufelnik szintén alulról karcolják az 5 milliót. A végén pedig ott az Akrapovic kipufogórendszer több mint 3 millió forint értékben. A mostanra 156 kilométert futott autóért több mint félmillió dollárt (kb. 155 millió forint) fizetett tulajdonosa és biztos lehet benne, hogy ebből az autóból haszonnal száll majd ki.

Több mint 20 milliónyi extra van ebben a fehér Ford GT-ben 24

3,5 literes, V6-os EcoBoost motor van a Ford GT-ben, ami azért egyértelműen inkább boost, mint eco. 655 lóerős teljesítményét 6250-es fordulaton adja le, hozzá 750 Nm nyomatéka van 5900-tól. 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 348 km/óra a végsebessége.