A Toyota történelmében a Corolla az a modell, amely kezdetekben a leginkább alakította a japán márkáról kialakult képet. Ha az 1966-os bemutatása óta legyártott összes Corollát egymás mögé raknánk, ötször érnék körbe a Földet.
A Corollát tehát világszerte nagyon sokan ismerik, ám most felbukkant egy olyan ritka példány, amelyet még a japán autógyártó saját PR-esei sem nagyon tudtak hova tenni. Egy 1994-ben készített Toyota Corolla TRD2000-es modellről van szó, amelynek nem is lehet más a sorsa, mint hogy egy megszállott gyűjtő kollekciójába kerüljön. A Corolla TRD2000-et mindössze 99 példányban gyártották le, és ennek a kis mennyiségnek is csak a töredéke, mindössze tíz darab került kereskedelmi forgalomba. A rendkívül ritka és különleges jelzők tehát egyáltalán nem indokolatlanok a TRD2000-es kapcsán.
A Toyota Racing Development (TRD) volt a felelős a kilencvenes évek közepén a JTCC sorozatban indított Corolla versenyautók elkészítéséért. Így szükségük volt egy olyan utcai modellre, amelynek alapjaira homologizálhatták a versenyváltozatokat. Ez lett a Corolla TRD2000, amely első pillantásra szinte alig különbözik a hétköznapi példányoktól.
A kettős kipufogó-végződés és az enyhén ültetett futómű már árulkodó jelek, ám a TRD2000 összképe mégsem rugaszkodik el annyira az utcai verziókétól, mint sok más japán hot hatché.
A modell különlegességéhez nagymértékben hozzájárul, hogy a TRD akkori csapata – amely a Toyotától gyakorlatilag függetlenül működött –, ma már nem létezik, így náluk sincs a TRD2000-esből.
A következő fontos különbség a modell ára: 1994-ben ezt az autót mai áron számolva bő 17,5 millió forintnak megfelelő jenért kínálták alapáron. Erre jött még a TRD-csapat által elvégzett műszaki módosítások költsége, amellyel együtt a fellelt egyetlen példány mintegy 25 millió mai forintnak megfelelő jenbe került 26 évvel ezelőtt. A modell mai árát megbecsülni szinte lehetetlen, de szakértők szerint 50 és 100 millió forint között lehet.
És hogy mit kapott az a tíz szerencsés vásárló, aki hozzájutott ehhez a különleges ritkasághoz? A szériamotort például felváltották egy kétliteres, 3S-GE jelű benzines szívómotorral, amely ötfokozatú manuális váltón keresztül 178 lóerővel hajtotta az első kerekeket. A korabeli Corollák egy tonna körüli tömegéből kiindulva a közel 180 lóerős összteljesítmény, és a lineáris teljesítményű, akár 7000-ig is elforgó szívómotor már előrejelzi azt a vezetési élményt, amit ez a négyajtós szedán nyújthatott.
A modell további érdekessége, hogy a váltó és a hajtótengelyek a Celica sportkocsi két külön generációjából érkeztek, s ezek miatt természetesen egyedi motortartó bakokra is szüksége volt a TRD2000-esnek. A versenymodellek előtt tisztelegve az autó strapabíróbb kuplungot kapott, illetve a hajtáslánc része lett a mechanikus önzáró differenciálmű, a 15 colos felniken pedig Yokohama Grandprix M5 gumik feszültek. A fékrendszer a TRD saját fejlesztése volt, a kipufogó pedig rozsdamentes acélból készült dupla végződésen keresztül hirdette az autó verseny jellegét.