A csomagautomatákat üzemeltető Foxpost helyezte forgalomba idehaza az első magyar rendszámú MAN eTGE furgont. A társaság azért döntött az elektromos furgon mellett, mert számukra kiemelten fontos környezetbarát és gazdaságosan működtethető flotta.

A most vásárolt elektromos TGE furgont 100 kW-os (136 lóerős) villanymotor hajtja, hasznos teherbírása közel egy tonna, az egy feltöltéssel megtehető hatótávja pedig 114 kilométer WLTP-ciklus szerint. Azonban városi forgalomban a rekuperáció, vagyis a fékezési energia-visszanyerés miatt ez akár jóval több lehet. „Az elektromos hajtáslánc miatt az eTGE üzemeltetési költségei lényegesen kedvezőbbek, hiszen a szervizköltségek terén sokkal alacsonyabb díjakkal kell számolni. Ez pedig már középtávon is ellensúlyozza a magasabb vételárat” – jegyezte meg Henzel Ádám, az MAN Kft. kishaszonjármű-értékesítési vezetője.

Forgalomba állt az ország első elektromos kisoroszlánja 1

Bengyel Áldám, az ország első eTGE-jének látványkulcsával.

Izgalmas projektként tekintünk az ország első ilyen járművének üzemeltetéséreUgyan az MAN szakemberei komoly háttérszámításokkal segítették a döntésünket, mégis egy új, eddig ismeretlen utat járunk be együtt. Járműveink többsége napi 4-600 kilométert fut, így kiemelten fontos szempont volt a döntéskor kényelem és a biztonság. Természetesen az elektromos furgon ilyen hatótávolsággal nem rendelkezik, Budapesten és agglomerációjában viszont a tervek szerint így is két műszakban dolgozik majd. Ez azt jelenti, hogy naponta kétszer 80-90 kilométert fog megtenni”– árulta el a beszerzés kapcsán Bengyel Ádám, a Foxpost ügyvezető igazgatója. 

A Foxpost idén közel kétmillió csomagot fog szállítani, ami rekordnak számít a cég életében. Ezek többségét Budapesten fogják kiszállítani, tehát ott, ahol az elektromos furgon is dolgozni fog. A társaság jelenleg 20 járművel rendelkezik, amelyek átlagéletkora mindössze 2 év. Mivel minden újonnan beszerzett járműnél csak hároméves üzemeltetési ciklussal számolnak, ezért az egyetlen csomagra jutó szén-dioxid-kibocsátásuk 0,2 kilogramm, ami abszolút piacvezető érték, hiszen az átlagos érték 0,8-1 kg CO2-kibocsátás ebben a szegmensben. 

Az új MAN eTGE a Foxpost új arculati színével, pirosra fényezve áll forgalomba. A csendes, alig hallható villanyhangja mellett a zöld színű rendszámáról is megkülönböztető a többi, hagyományos üzemű járműtől.  A jármű orrán pedig ott van a márka logójában látható oroszlán, ezért az TGE-furgont „kisoroszlánnak” becézik, mivel a nagy teherbírású MAN teherautók kistestvérének számít a termékpalettában. Érdekesség, hogy a tavaly átadott 20 000. TGE is egy elektromos változat volt. 

Kövess minket a Facebook-on!