A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói múlt pénteken hozták nyilvánosságra döntésüket a Racing Point ügyében, a silverstone-i csapat ellen a Renault által benyújtott óvások alapján a stewardok 400 ezer eurós pénzbírságot és 15 pontos levonást szabtak ki a Mercedeséről másolt hátsó fékhűtők használata miatt, ugyanakkor engedélyezték az alkatrész további használatát.

Az ítélettel nem sokan voltak elégedettek, a hétvége során kiderült, hogy a Renault, a Ferrari, a McLaren és a Williams a büntetés súlyosbítása, a Racing Point pedig annak eltörlése céljával kíván fellebbezni.

Hivatalosan ma délelőttig kellett jelezni a fellebbezési szándékot, 96 óra pedig változott is a helyzet: a McLaren és a Williams meggondolta magát, a Renault és a Ferrari viszont nem engedi az ügyet. A Racing Point szintén jelezte, hogy él a fellebbezési jogával.

Bár a McLaren-vezér Zak Brown igen keményen beszélt még pénteken, a teljes Racing Point szabályosságát kétségbe vonva, a Williams pedig mindig is a 100%-os önálló konstruktőri modell mellett állt ki – ezért is kerültek lejtőre az elmúlt években –, úgy tűnik, akadtak magasabb szempontok: az ügyben a technikai partnerként a Mercedes is érintett, és mivel a Williams már jelenleg, a McLaren pedig a jövő évtől szintén a németek erőforrását használja majd, valószínűleg jobb volt a békesség.

A McLaren kedd este közölte, hogy ők elfogadták az ítéletet, ugyanakkor „érdeklődéssel figyelik” majd a fellebbezés eredményét, míg a Williams szerda délelőtt adott ki nagyon hasonló tartalmú közleményt.

Az ügy a Nemzetközi Automobil Szövetség Fellebbviteli Bíróságán folytatódik majd, egyelőre ismeretlen időpontban.