A versenyeken ugyan nem teljesen érinthetetlenek a Mercedes versenyzői, de az időmérőkön egyszerűen külön ligában van a bajnokcsapat 2020-ban, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas rendre egy másodperces előnnyel zár az élen.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretné megtörni ezt az uralmat, a felügyelőszervezet sportért felelős alelnöke levélben tájékoztatta a csapatokat, hogy 2021-től ki kívánják iktatni a kvalifikáción maximális motorteljesítményt nyújtó üzemmódok használatát.
Az FIA viszonylag egyszerű megoldást talált a tilalom alkalmazására: az elképzelés szerint az erőforrásokra is kiterjesztenék az ún. parc fermé-szabályokat, azaz az időmérő kezdetétől a motor beállításain sem lenne szabad változtatni, a kvalifikáción és a futamon is ugyanolyan specifikációban kellene használni a motort.
Egyelőre csak szándékról van szó, de a Mercedes fölényét látva valószínű, hogy a riválisok nem fogják akadályozni a szabály bevezetését.
Frissítés: Míg a levélről szóló hír szerdán bukkant fel, ma már arról írnak a szaklapok, hogy a változtatást akár a következő hétvégére, a Belga Nagydíjra életbe léptetnék.