Az amerikai Haas-csapat 2016-ban meglepően jól mutatkozott be az F1-ben, 2018-ra már a konstruktőri bajnokság 5. helyéig küzdötték fel magukat, ám tavaly lejtőre került az alakulat, az idei szezonban pedig még gyengébben teljesítenek.
Ez nagyon aggasztó a túlélés szempontjából, ugyanis az alapító-tulajdonos, Gene Haas már az idény kezdete előtt jelezte, hogy alaposan megfontolja majd, hogy 2020 után is továbbvigye-e a projektet, ám a jövőre érkező kiadási plafon, annak pozitív hatásai is sokat nyomnak a latban.
A 2020-on túli Forma-1-es szereplésről keretszerződést, az ún. Concorde Agreementet a napokban kell aláírnia azoknak, akik hajlandóak elkötelezni magukat, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner bízik benne, hogy ők is maradni fognak.
„Még egyszer át kell még tekintenem mindent Gene-nel. Nem olyan rég már beszéltünk, és a napokban újra átnézünk még mindent, de jelenleg minden jel arra mutat, hogy készen állunk az aláírásra” – nyilatkozta a dán Ekstra Bladetnek.
Steiner hangsúlyozta, hogy folytatás esetén maradnak a Ferrari- és Dallara-partnerség mellett.
„Jelenleg lehetetlen lenne beszállítókat váltani. A Forma-1-es hosszabbítás kéz a kézben járna a Ferrarival való hosszabbítással.”
A jelenlegi versenyzőkkel – a francia Romain Grosjean és a dán Kevin Magnussen – való hosszabbítás már egészen más kérdés, főleg, ha olyan kaliberű pilóták is elérhetőek, mint Nico Hülkenberg, esetleg Sergio Perez…
„Jelenleg a Concorde Agreement letisztázása van napirenden, a versenyzőkről majd utána beszélünk. Akárhogy is érzek a mostani párost illetően, egyelőre egyáltalán nem foglalkoztunk a versenyzők kérdésével. Szóba sem került Gene-nel, vannak még dolgok, amiket rendezni kell, mielőtt erre rátérhetnénk” – mondta egy másik, a brit Autosportnak adott interjúban Steiner.