Napos időben, 49 fokos aszfalt- és 30 Celsius-fokos levegőhőmérséklet mellett vette kezdetét az idei év hatodik időmérő edzése Barcelonában, a 2020-as Forma-1-es Spanyol Nagydíjon. A harmadik szabadedzés eredményei alapján a Mercedes tűnt az abszolút favoritnak, de Max Verstappen sem volt annyira lemaradva tőlük a Red Bull-lal.

A Q1 elején a két Williamsszel Nicholas Latifi és George Russell hajtott először a pályára. Közülük a francia volt gyorsabb első nekifutásra, de őt is hamar átugrották a mögöttük még gyorsabban haladó versenyzők.

A többiek tovább a garázsban maradtak, köztük Esteban Ocon is, aki a szombati gyakorláson összetörte Renault-ját. A francia autóját azonban újjáépítették a szerelők, így a teljes mezőny küzdhetett a továbbjutásért.

Az első mért körök után a Mercedes britje, Lewis Hamilton állt az élre a két Racing Point-pilótát, Sergio Perezt és Lance Strollt megelőzve. A másik Mercedesszel Valtteri Bottas a negyedik helyre elegendő időt futott első nekifutásra, mögötte a red bullos Max Verstappennel és a mclarenes Carlos Sainz-cal. A Ferrarik gyengébben kezdtek, Charles Leclerc a hetedik, Sebastian Vettel a 12. leggyorsabb volt ekkor.

Kevin Magnussen – akit eleinte Ocon is okolt a korábbi balesetéért, ezúttal is „rosszalkodott”: a Haas versenyzője Danyiil Kvjat AlphaTaurijával került összetűzésbe a kettes kanyarban, a stewardok vizsgálatot kezdeményeztek az eset miatt. Antonio Giovinazzinak eközben a magasított kerékvetőkkel gyűlt meg a baja, szépen végighúzta Alfa Romeójának alját rajta.

A kvalifikáció első szakaszának vége előtt a két Haas, a két Alfa Romeo és Latifi volt a kiesőzónában. Közülük végül Kimi Räikkönen tudta elkerülni a kiesést az Alfa Romeóval Russell kárára.

A Q2-ben a megszokottakkal ellentétben nem kezdtek taktikázni a csapatok, ami a gumiválasztást illeti, minden versenyző a piros oldalfalú lágy gumikkal próbált a leggyorsabb lenni. Ez Hamiltonnak sikerült, 139 ezredmásodperccel gyorsabb első kört futva, mint Bottas.

A Mercedeseket Verstappen, Sainz, Leclerc és a két Racing Point-pilóta, Perez és Stroll követte. A legjobb tízben ekkor a McLaren-ifjonc Lando Norris, a red bullos Alexander Albon és Daniel Ricciardo tartózkodott a Renault-val, Vettel csak a kiesést jelentő 11. helyen állomásozott.

Az utolsó próbálkozások alkalmával több javítás is történt. Végül nem jutott tovább a Ferrarival továbbra is küzdő Vettel, Danyiil Kvjat az AlphaTaurival, a két Renault és Räikkönen. Vettel kiesése mindössze két ezredmásodpercen múlott, Norris ennyivel volt nála gyorsabb.

A Q3-as első felfutások után Hamilton 59 ezredmásodperccel vezetett Bottas előtt. Őt Verstappen közel hét-, Perez kilenctizedes hátránnyal követte, míg az ideiglenes harmadik sort Stroll és Norris bérelte ki. Mögöttük Leclerc, Albon, Sainz és az AlphaTauri franciája, Pierre Gasly következett.

A fináléra mindenki felcsavarta a motorokat és új gumikat tett fel. Először Leclerc és Albon, majd a két Mercedes és a két Racing Point vágott neki az utolsó gyorskörének, a sort Verstappen zárta. Egyik Mercedes-versenyző sem javított a körén, így Hamilton pályafutása 92. pole-pozícióját zsebelte be. A harmadik helyet megtartotta Verstappen, mögötte a két Racing Point sorakozhat majd fel az 50. Spanyol Nagydíj rajtrácsán Perez – Stroll sorrendben. A legjobb tíz második felében Albon lett a legjobb, a negyedik soron a McLaren párosa osztozkodhat Sainz – Norris felállásban. Leclerc csak a kilencedik lett a Ferrarival, megelőzve Gaslyt.

F1: Tarolt a Mercedes a spanyol kánikulában 2

A 2020-as Forma-1-es Spanyol Nagydíj vasárnap délután 15.10-kor kezdődik.