Második lett, ezzel újabb pontokat csent el a Mercedestől (és jelen esetben Valtteri Bottastól) Max Verstappen a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon. A holland nem tudta megismételni múlt hétvégi bravúrját, de így is elégedett volt futamával.

A verseny egy pontján Verstappen vitába is keveredett versenymérnökével, Gianpiero Lambiaséval a gumikat és a stratégiát illetően, végül a második silverstone-i futamon – többek között saját önfejűségének köszönhetően – győzedelmeskedő versenyző azt javasolta, hogy az ő versenyére koncentráljanak, ne Hamiltonéra.

F1: Ezért rivallt rá mérnökére Verstappen 2

Mint a futam kiderült, Verstappen amiatt aggódhat, hogy csak a két Racing Point mögé térhet majd vissza kerékcseréje után, annyira küszködött a lágy gumikon. „Ki akartam jönni, de nem hívtak, viszont nagyon szenvedtem a gumikon. Rengeteg idő buktam az utolsó két körön. Már azt mondtam a rádión, hogy nem érdekel, ha a Racing Pointok mögé küldenek vissza, úgyis könnyen megelőztem volna őket. Sokkal gyorsabbak vagyunk, főleg új gumikon. Ennyi volt a beszélgetés” – idézi Verstappen magyarázatát a RaceFans.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke – akiről egyébként elismerően beszélt a Mercedes-főnök Toto Wolff a futam után – elégedett volt Verstappen második helyével, míg a rádiós afférnál állítása szerint pusztán egy félreértés történt. 

„A létező maximumot kihoztuk a mai napból. Max mindent kihozott belőle, elégedettek vagyunk vele, ugyanis a Mercedes gyorsabb volt” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek. „Annyi történt, hogy számára nem volt meg a teljes kép, míg a mérnököknek igen, ugyanakkor ambiciózus és nyomni akarja. Hallhattuk azt is, hogy a mérnöke úgyszintén tisztában van a feladatával. Nem akartuk forgalomba rakni őt, mert gondjaink lettek volna a gumikkal. Sokkal inkább az volt fontos, hogy magunk mögött tartsuk Valtterit.”

F1: Ezért rivallt rá mérnökére Verstappen 3

A másik Red Bull-os Alexander Albon küzdelmesebb versenyen van túl, a hatodikról indulva mindössze a nyolcadik helyen ért célba. A Milton Keynes-i gárda ennek ellenére magabiztosan őrzi összetettbeli második pozícióját a Racing Point-McLaren-Ferrari trió előtt, ahogy Verstappen is kezd meglógni Bottas előtt az egyéni pontállásban.