Izlandról sokaknak bizonyára a jég, a hó és a hideg jut eszébe, ebből fakadóan számos olyan terep akad, amivel a hétköznapi járművek nem boldogulnak. Ezt a piaci rést használja ki a Motorcraft Conversions (MC), és ezen felbuzdulva turistacsoportoknak egy MAN-Kat-en alapuló járművel mutatja meg a gleccserek között meghúzódó látványosságokat.

Ez a különleges busz a jég hátán is megél 1

Kicsit harckocsi jellegű, de a leginkább egy szörnyautó („Monster Truck”) és egy busz „szerelemgyerekére” hasonlít, 3 méter magas és több mint 16 tonnát nyom. Akár 50 fő szállítására is képes.

És hogy nem fagynak meg az utasok? Joggal merül fel a kérdés; ennek elkerülése végett egy olyan, könnyű anyagokból és merev lemezekből összeállított, a hűtőszekrényajtó működési elvén alapuló technikát alkalmaz az MC csapata, ami kint tartja az extrém hideget.

Ez a különleges busz a jég hátán is megél 17

Az MAN-Kat pedig a változó terepviszonyokkal úgy birkózik meg, hogy egy élő rendszer folyamatosan figyeli a gumik nyomását, a sofőr pedig egy telefonos alkalmazás segítségével változtathatja azt. A havas terepek alacsonyabb, a sziklás, durvább terepek pedig magasabb nyomást igényelnek, az útközbeni kerékcsere viszont roppnat időigényes lenne.

Az alábbi videó segítségével betekintést nyerhetünk abba, milyen mozgásban egy ilyen hó-szörnyautó: