Tavaly decemberben jelentette be az Alfa Romeo, illetve a Giulietta TCR-eket futtató csapat, a Team Mulsanne és az azt támogató Romeo Ferraris, hogy kiszállnak a túraautó-világkupából, és az elektromos TCR-projektre helyezik a hangsúlyt.

A koronavírus-járvány azonban a WTCR-ben is átírt mindent: a pandémia gazdasági hatásaira reagálva számos költségcsökkentő intézkedést vezettek be, továbbá a bajnokság is Európában marad, így a kisebb büdzséből gazdálkodó csapatok és gyártók számára újra vonzóvá vált a sorozat.

Meggondolta magát az Alfa Romeo, visszatér 1

Hogy a mezőnyt is feltöltsék, augusztus 14-éig kitolták a nevezési határidőt, ám a nevezés második szakaszában már csak egyautós csapatokat lehetett regisztrálni. Ezt kihasználva, még ha csak egy Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR-rel, de visszatér a Team Mulsanne a magyar résztvevőkben annál inkább bővelkedő mezőnyben.

Az Alfa Romeo és a WTCR – a számok nyelvén:

  • 2 győzelem
  • 9 dobogós helyezés
  • 1 pole pozíció
  • 3 leggyorsabb kör
  • 35 élen töltött kör

„Sok minden megváltozott ezekben a hónapokban, a versenyzéshez való hozzáállásunk, és az, ahogyan a szenvedélyünknek élünk, nem” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Michela Cerruti, a Romeo Ferraris csapatmenedzsere. „Korábbi terveinkkel ellentétben a tavalyi autóink még mindig velünk vannak, így természetes, hogy folytatjuk fantasztikus kalandunkat.”

„Ezért úgy döntöttünk, hogy támogatjuk tovább a Team Mulsanne projektjeit, valamint az Eurosport Events erőfeszítéseit, ami a 2020-as WTCR-szezon jelen, összetett és nehéz időkben történő megrendezését illeti. Hiszünk abban, hogy fontos, hogy pozitív üzeneteket közvetítsünk, csakúgy, mint az ügyfélcsapataink világszerte” – jegyezte meg.

Versenyzőjét augusztus 26-án mutatja be a csapat, akiről egyelőre annyit tudni, hogy korábban nyert már a túraautó-világkupában. Ennek a kritériumnak mindkét tavalyi pilóta – Kevin Ceccon és Ma Csing-Hua – megfelel, korábban azonban már bejelentették, hogy utóbbi a kínai TCR-ben folytatja a Lynk & Cóval.