Mi tagadás, a Kenworth K500-as olyan hatás kelt, mint egy hobbi teherautó, holott nem az. A modellt elsősorban az olaj- és gázkitermelésre, valamint bányászatra használják szerte a nagy világon. Pályafutása azonban véget ért, ugyanis az amerikai gyártó úgy döntött,  hogy leállítja a gyártását. Az utolsó ilyen monstrum augusztus 12-én gördült le a Renton-i gyár szerelőszalagjáról. Ezzel lezárult a K500-as mintegy 14 évet felölelő karrierje. 

Európai szemmel nézve ez a modell igazi kuriózum, hiszen a DAF európai fülkéjét használja, alváza és hajtáslánca viszont a Kenworth C500-as off-road teherautótól ered. Ez a párosítás azért volt lehetséges, mert a két cégnek közös amerikai tulajdonosa van a Paccar személyében. (Az előző generációs Kenworth K500-as még a gyár amerikai piacra fejlesztett kockafülkéjével szerelték.) 

A K500-as ebben a konfigurációban azonban jóval nagyobb manőverezhetőséggel rendelkezik, mint a csőrős fülkével szerelt társa, az egyenes homlokfalnak köszönhetően pedig a holttér is kevesebb, ami elsősorban a sofőrnek kedvez. A K500-as felhasználási területtől függően számos – 6×4,6×6,8×8, és 10×10-es – hajtásképlettel készült, a megrendelő igényének megfelelően többféle speciális, például hidrokrakkolásra alkalmas felépítménnyel gyártották. (A hidrokrakkolás, a finomított olaj hidrogénes utókezelését jelenti. Ezzel a technológiával készül a félszintetikus alapolaj.)

Aranyra utazik a Kenworth utolsó mohikánja 1

Az utolsó példányt a Mining Society of Chitotolo veszi használatba, amely a közép-afrikai Angolában használja a teherautót elsősorban arany bányászat céljából. Az aranysárga színű fülkével szerelt jármű hajtásáról 525 lóerős Cummins-motor gondoskodik, amely 2237 newtonméteres maximális nyomaték leadására képes. A dízel blokkhoz Allison 4700RDS gyártmányú, hétsebességes automataváltó csatlakozik. Ez az egység egyébkánt a csőrős Kenworth betonmixerek és billencsesek esetében lehet ismerős. 

Aranyra utazik a Kenworth utolsó mohikánja 2

A K500-as igazi a nehézfiúnak számít a maga kategóriájában, hiszen első, Meritor gyártmányú hajtott tengelyének teherbírása eléri a 16 tonnát, míg a hátsó AxleTech tandem tengelyé az 50 tonnát. A terepen történő közlekedés érdekében a behemótot 22 colos off-road abroncsokkal és 379 literes üzemanyagtartállyal szerelik, hogy sokáig bírja a munkát. 

A K500-asból számos országba exportált az elmúlt 14 évben a Kenworth, a legyártott darabokra vonatkozó pontos számadatot azonban egyelőre nem közöltek az amerikaiak. A modell első vásárlója Kína volt, amely 2006-ban 8 darabot vett belőle, de sokat vásárolt belőle Oroszország is. 

Kövess minket a Facebook-on!