Az év végére a Golf válik a Volkswagen villamosítási programjának posztermodelljévé: nem kevesebb mint nyolc különböző hibrid variánst kínálnak majd a ferdehátú és a kombi karosszériákhoz. Most két plug-in hibrid variánssal bővült a kínálat, illetve eggyel, a GTE-t ugyanis már korábban bemutatta a gyár. Ezt egy 245 lóerős villanymotor hajtja, míg a a Golf eHybrid „csak” 204 lóerős, azaz a korábbról már ismert hajtáslánc-konfigurációt alkalmazza.
Mivel azonban mindkettő autó 50 százalékkal növelt, 13 kWh kapacitású akkumulátort kapott, az utóbbi elképesztően nagy, 80 kilométeres elektromos hatótávolságot ígér. A Golf GTE elektromos hatótávolsága konzervatívabb 62 kilométer. Ezek persze csak elméleti értékek, ráadásul a megbocsátóbb NEDC norma szerint mérve, a valóság tehát ennél kijózanítóbb lehet, ám az előrelépés ténye megkérdőjelezhetetlen.
A két modell kombinált (hibrid üzemű) hatótávolsága is dízelesen jól hangzik: a GTE akár 745 kilométert, az eHybrid akár 870 kilométert tud megtenni egy huzamban, ha feltöltött akkukkal és tele tankolt tartállyal indulunk útnak. Mindkét modell hatfokozatú DSG váltót kapott.