A Kia is ráerősített az elektromos mobilitásra: 2020-ban eddig minden negyedik autójukat részben vagy teljesen villamos (öntöltő, konnektoros vagy mild hibrid, illetve akkumulátoros elektromos) hajtáslánccal adták el Európában. Ezt az arányt (egész pontosan 25,2%) tovább javíthatja a most bemutatott Kia Sorento PHEV, amely az öntöltő hibrid verzió után érkezik a kínálatba, és modellcsalád legtakarékosabb és egyben legerősebb tagja lesz.
A hajtáslánc megegyezik azzal, ami hamarosan a Hyundai Santa Fe fedélzetén is megjelenik: az 1,6 literes T-GDI turbómotorral (180 LE, 265 Nm) egy 66,9 kW (91 LE) teljesítményű, 304 Nm nyomatékú villanymotor dolgozik össze. A kombinált rendszerértékek 265 LE és 350 Nm. A belső égésű motor trükkje, hogy a szelepek nyitási idejének szabályozásával képes késleltetni a zárást, így igénytől függően más és más, optimalizált üzemmódokban futhat. Az összkerékhajtás a szokásos mechanikus rendszerű (tehát nem elektromos), a váltó hatfokozatú automata.
A lítiumion akkumulátorcsomag kapacitása 13,8 kWh, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolságról egyelőre nem nyilatkozik a gyártó, azt viszont elárulták, hogy most először önálló vízkörös hűtést kapott a hibridrendszer, a villanymotor forgórészét pedig speciális eljárással gyártják, így csendesebben, rezgésmentes(ebb)en működik.
A fejlesztést az az új generációs padlólemez tette lehetővé, amelyet eleve villamosított hajtásláncok befogadására terveztek. Az akkucsomag az utastér, nem pedig a csomagtartó alatt található, így nem rabol értékes helyet: a Sorento PHEV akár három üléssorral is rendelhető lesz. Az ötüléses modell csomagtartója 898 literes, a hétszemélyesé két üléssorral 809, hárommal pedig 175 literes – a normál hibrid verzió ilyenkor 179 liternyi helyet kínál a poggyásznak.
Az utastérben nem sok minden árulkodik a konnektoros hibrid hajtásláncról: a 12,3 colos, teljesen digitális műszeregység új grafikával és funkciókkal tájékoztat a hibrid egység üzemi paramétereiről, míg a 10,25 colos központi érintőképernyőn keresztül a töltőpontok megtalálását elősegíti funkció érhető el.
Az egyéb szórakoztató- és vezetőtámogató rendszerek megegyeznek az új Kia Sorentónál már megismert funkciókkal. Az akár hétszemélyes kivitelben elérhető Kia Sorento PHEV 2021 elején kerül az európai kereskedésekbe, a szokásos hétéves garanciával.