A Racing Point 2020-ra a motorpartner Mercedes 2019-es autójának átiratával állt elő, ami ugyan sokaknak nem tetszett, de a riválisok közül elsőként csak a Renault lépett, a francia csapat a második forduló, a Stájer Nagydíj után nyújtott be óvást az RP20-as – valóban megkérdőjelezhető szabályosságú – fékhűtői kapcsán, amit azóta minden futamot követően újra megtesznek.
Versenybírói ítélet Silverstone-ban, a Brit Nagydíj előtt született az ügyben, a stewardok a Stájer Nagydíj esetében 400 ezer eurós pénzbírsággal és 15 pont levonásával büntették a Racing Pointot, a további futamok után viszont csak megrovásokat osztottak ki.
A döntés az ellenfelek körében visszatetszést keltett, akkor frissiben a Renault, a Ferrari, a McLaren és a Williams is jelezte elégedetlenségét, de végül csak az előbbi két csapat nyújtott be fellebbezést – és persze mag a Racing Point, a silverstone-iak nyilván a büntetések eltörléséért.
Kedd este a Renault bejelentette, hogy mostanra meggondolták magukat, kezdeményezték a fellebbezés visszavonását, ám a Press Association hírügynökség mai értesülése szerint Maranellóban kitartanak, a Ferrari végig akarja vinni az ügyet.
A ferraris makacsság pikantériája, hogy míg a Racing Point és a Mercedes kapcsán átláthatóságot és tisztázást várnak, a saját ügyükben, a minden valószínűség szerint, de nem bizonyíthatóan szabálytalan 2019-es motorjukat illető FIA-megegyezést titkosíttatták, és azt az ellenfelek követelései ellenére sem hajlandóak nyilvánosságra hozni.