A Forma-1 egy héttel ezelőtt jelentette be, hogy hosszas tárgyalások után mind a tíz csapat aláírta a sportágat a következő öt évre keretbe foglaló szerződést, az ún. Concorde-egyezményt.

Bár maradtak olyan régi elemek is, mint a Ferrari vétójoga, az új Concorde számos területen új megközelítést, új feltételeket hozott, az elsőként aláíró Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elégedett a szerződéssel.

„Az egyik ok az, hogy bármelyik idény végén felmondható. Nem végleges, mint a korábbi szerződések voltak” – árulta el a Formel1.de-nek.

A Red Bull számára különösen fontos volt a rugalmasság, hiszen „a Hondával kötött szerződésünk jelen állás szerint 2021 végén kifut”, emelte ki az osztrák.

„A pénzek elosztása is más lesz” – mondta Marko, rámutatva, hogy a Red Bull Racing az új rendszerben kevesebbet kap majd, az egyenlősítés miatt az AlphaTaurinak viszont nagyobb szelet jut az F1 bevételeiből: „Amennyivel kevesebbet kapunk a Red Bull-lal, annyival több folyik be az AlphaTaurival, gyakorlatilag egyensúlyban van a kettő.”

A főnök a döntéshozás rugalmasabbá tételét is üdvözölte: „Bizonyos dolgok minősített többséggel is megváltoztathatók lesznek, már nem kell majd a teljes egyetértés. Olyanok, mint például (az idei második) ausztriai futamra tervezett fordított rajtrács, amit a Mercedes megakadályozott.”