Péntek délután hivatalosan is bejelentették, hogy a szezon végi bahreini dupla forduló során a második versenyt, a Szahíri Nagydíjat egy eddig nem használt, rövid, várhatóan rendkívül gyors vonalvezetésű pályaváltozaton rendeznek majd meg.
A Belga Nagydíj pénteki napján – a szabadedzéseket leszámítva – főként ez határozta meg a bokszutcai beszédtémát. A Ross Brawn által meghonosított „ovál” jelzőből kiindulva Christian Horner például azt mondta, számít a Red Bullnak erőforrásokat szállító Honda oválpályás tapasztalataira is.
„Ez egy kicsit más lesz a Forma-1-nek” – utalt a kihívásra a csapatfőnök. „Nem egy Indianapolis-típusú versenypálya, de a kihívások másfélék lesznek. Rövid lesz egy kör, és vélhetően izgalmas is, mi már várjuk.”
„Én még nem néztem meg részletesen az új nyomvonalat Bahreinben” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. „De nem rossz, hogy egy helyszínen két különböző pályán megyünk, feltéve, ha ez lehetséges – márpedig Bahreinben ez lehetséges. Szerintem jó lesz, nekünk és a tévénézőknek is.”
Az Alfa Romeo és az AlphaTauri csapatfőnökei szerint előfordulhat egy „kaotikus, de szórakoztató” időmérő, a mindössze 3,5 kilométeres pályán, ahogy mindenki próbál szélárnyékot keresve a másik mögé sorolni. Erre már láthattunk egy példát a tavalyi monzai kvalifikáción.
„Semmilyen szimulációt nem végeztünk, de egy 55 másodperces körön biztos, hogy nagy lesz a forgalom az időmérőn. A Q1 egy rémálom lesz!” – utalt Frederic Vasseur a 20 továbbjutásért köröző versenyzőre. „Talán egy kicsit kaotikus lesz, de szórakoztató is, meglátjuk” – tette hozzá kollégája, Franz Tost. „A versenyen aztán meglátjuk, mi a helyzet az előzések terén. Az autók nagyon közel lesznek egymáshoz. Kiderül az is, mennyire jók a legjobb autók és hányszor köröznek le mindenkit.”