Nem olyan rég már hír volt, mostantól hivatalos: a Forma-1-ben 2021-re csökkentik az autók leszorítóerejét, a cél a 2019 óta nem fejlesztett gumik kímélése.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formaautós vezetője, Nikolas Tombazis elmondta, hogy nagyjából 10%-os csökkentést szeretnének elérni.
„Úgy véljük, egy kicsit túl sokat nőtt a leszorítóerő. A cél az volt, hogy valahová a tavalyi és az idei év közti értékekre térjünk vissza. Alapvetően arról van szó, hogy jeleztük a csapatoknak, milyen lehetőségre gondolunk, majd a visszajelzéseik alapján összeállítottunk egy rövid listát három kis módosítással” – nyilatkozta, majd elsorolta, hogy a padlólemezről tűnnek el bizonyos nyílások, a hátsó fékhűtők szárnyacskái 40 mm-rel, a diffúzor oldallemezei pedig 50 mm-rel lesznek kisebbek.
„Úgy gondoljuk, hogy ezek a módosítások az autók leszorítóerejének 4-5%-át jelentik, a padlólemez szűkülésén pedig már májusban módosítottunk. Összességében olyan 10%-os csökkenést várunk, amiből a csapatok 4-5%-ot hoznak majd vissza a szokásos fejlesztéseikkel.”
„Ez semmilyen értelemben nem jelenti azt, hogy a jelenlegi gumik nem biztonságosak. Az autók és a gumik egységet alkotnak, a koronavírus-járvány miatt jövőre pedig már a harmadik idényüket kezdik az abroncsok, ami anomália, a sűrű menetrend miatt nem is megvalósítható az új változatok kipróbálása, a csapatok aerodinamikusai viszont keményen dolgoznak az autók versenyképesebbé tételén, a nagyobb leszorítóerőn, azaz két ellentétes dolgot kell összhangba hoznunk. Ezért léptünk közbe, az autók pedig biztonságosabbak lesznek jövőre az ideieknél, egyértelműen biztonságosabbak, mint a közbelépés nélkül” – zárta Tombazis.