1991-ben dobták el végleg a legerősebb 8-as BMW terveit, mert az eladásokat kedvezőtlen irányba befolyásolta az 1990-es évek végén bekövetkezett Perzsa-öbölben zajló háború és az ennek következtében kialakult globális recesszió, melynek részeként a nyersanyagárak is megugrottak. M8-as ugyan nem lett, de a 850CSi-nél bikább 8-as azért elkészült, méghozzá az Alpinánál.

1992 novemberében jelent meg az Alpina B12 Coupé átdolgozott változata, mely már a 850CSi blokkjának továbbfejlesztett változatát kapta és ezzel elkészült a manufaktúra történetének leggyorsabb autója. A B12 5.7 Coupén ráadásul nagyon látszik is, hogy messze súlyosabb gép a BMW sportos túrakupéjánál. Nem a jellegzetes, sokküllős felnik és az első splitter árulkodó, hanem a bukólámpák felett lyuggatott gépháztető, melynek közepén NACA légbeömlő is van. Meg persze, a négy kipufogó hátul.

Az Alpina B12 a 90-es évek legsúlyosabb BMW-je 2

57 darab készült az Alpina B12 5.7 Coupéból, melyből csak 25 példányt szereltek hatgangos Getrag kézi váltóval. Az 5 646 köbcentis, szívó V12-es motorban Mahle dugattyúk, hegyesebb vezérműtengely és átprogramozott elektronika is van. Átdolgozták a kipufogórendszert és a futómű is jóval feszesebb lett az Alpina 8-asa alatt.

Az Alpina B12 a 90-es évek legsúlyosabb BMW-je 16

5600-as fordulaton 416 lóerőt ad le a V12-es, mellé 4000-től van 570 Nm nyomatéka. Az E31-es 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra feletti a végsebessége. 1991-ben egy BMW 850-es 144 ezer német márkába került, ezzel szemben a B12 5.7 Coupéért 278 500 márkát kért az Alpina.

Az Alpina B12 a 90-es évek legsúlyosabb BMW-je 17