A számok nem hazudnak, míg a többség javult, a Ferrari óriásit lépett vissza Spa-Francorchamps-ban az előző évi tempójához viszonyítva, a 2019-ben pole-t és futamgyőzelmet szerző olaszok idén a vert mezőnyben, a 13-14. helyen zártak.
Hivatalosan ugyan ma mai napig nem mondták ki, egyértelmű, hogy a Ferrari tényleg szabálytalan motorral ment – legalábbis – a tavalyi évben, ám a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött titkos alkunak köszönhetően elmaradt a szankció. A dolog érthetően továbbra is nagyon bántja a Red Bullt.
„Nagyon rossz szájízt hagyott ez az egész. Mármint mindenki levonhatja a következtetések a Ferrari jelenlegi teljesítményéből, de igen, voltak futamok tavaly, amelyeket megnyertünk volna, ha ugyanolyan motorral mentek volna, mint most, és nem az egészen más képességű tavalyival” – mondta a Belga Nagydíj után.
Tegyük hozzá, a Red Bull a három 2019-es Ferrari-győzelem közül csak a szingapúrinál volt a második erő, a többes szám ebben a tekintetben nem áll, de az olaszok eredményei máshol is hátrányt jelentettek a Red Bullnak, összességében szinte biztos, hogy szabályos motorral a Scuderia az energiaital-gyártó csapata mögött végzett volna a konstruktőri bajnokságban, az az eredmény pedig a pénzek elosztást is befolyásolja.
Horner így beszélt a Ferrari pillanatnyi helyzetéről:
„Láthatóan nagyon nehéz, de úgy gondolom, az elmúlt években nem a megfelelő területekre koncentráltak, ezért küszködnek most, miután megszületett az az ki tudja milyen tartalmú megegyezés. A Mercedes egyértelmű első, aztán szerintem a Honda és a Renault nagyjából egy szinten van, pálya- és körülményfüggő, és aztán a Ferrari motorja, egyértelműen a sor végén.”
A Belga Nagydíjat követően a Mercedes-főnök Toto Wolff is odaszúrt az olaszoknak:
„Nem szeretnék olajat önteni a tűzre” – célzott a Ferrari vélt szabálytalanságára. „De tavaly nagyon erőlködtünk, szenvedtünk (hogy beérjük a Ferrari-motort), egyesek el is hagyták a csapatot, mert nem bírták tovább. Szóval nagyjából egyetértek Christian szavaival.”