A Porsche egészen korán felismerte, hogy a Cayenne szabadidő-autó mentheti meg a vállalatot, aztán pár évvel ezelőtt a Lamborghini is elkészítette az első SUV-ját. Azóta az Urus a legnépszerűbb modelljük, mely külön gyárban készül, hogy kiszolgálják a hatalmas mennyiségű vásárlót. Annyit, amennyi még sosem volt a Lamborghininek.

Nem csak a hétköznapi autók között, de a luxusmárkák (Rolls-Royce Cullinan) és a sportautókról ismert gyártók (Aston Martin DBX) között is egyre több szabadidő-autó fordul elő és úgy tűnik, hogy a Ferrari sem menekül.

Talán az egyik legizgalmasabb túragép a Ferrari GTC4 Lusso és GTC4 Lusso T. Előbbiben egy szívó V12-es motor dolgozik 690 lóerővel, összkerékhajtással, utóbbi pedig 3,9 literes, turbós V8-as 602 lóerővel és hátsókerék-hajtással. Mindkettő 3,5 másodperc körül gyorsul 100-ra és bőven 300 feletti a végsebességük.

Ezek gyártása szűnik majd meg és úgy tűnik, hogy nem egy újabb shooting brake jellegű, lapos túraautó lesz az utód, hanem a régóta hangoztatott Purosangue nevű SUV.