A címvédők sikerét hozta a hétvégi Eger Rally. A Vincze Ferenc-Bacigal Igor kettős határozott versenyzéssel utasította maga mögé a komplett mezőnyt, megszerezve idei első futamgyőzelmét. A Škoda Fabia Rally2 EVO-val versenyző páros a 11-ből 7 gyorsaságin futotta a legjobb időt, de a sikerüket leginkább annak köszönhették, hogy az utolsó körre a felhasználható 14-ből megspóroltak 4 vadonatúj abroncsot, így nem csak versenyt, de az utolsó, extra pontokat adó erő gyorsaságit is megnyerték.

Érdekesség, hogy Vincze 2017 és 2019 után a harmadik, míg navigátora immár a hatodik egri futamgyőzelmének örülhetett a Dobó téren.

Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 1

Velenczei Ádám Szőke Tamással az oldalán nagyon közel járt élete első Rally1-es sikeréhez, a nyolcadik szakasz után mindössze 2,5 másodperc választotta el a földijétől, de az utolsó körben, a Power Stage-n, egy apróbb hiba után inkább elengedte az aranyat a 28 esztendős sofőr, minthogy a fák között kössenek ki a felhordásos pályán a Fabia EVO-val.

A harmadik pozícióban a 2018-as bajnok Hadik Andrást köszönthettük, aki a szombati, éjszakai gyorson még ott lopózott a szécsényi škodások mögött, de a futam második napján nem tudott érdemben nyomást gyakorolni a fiatalokra. A Salgón elkövetett hiba után így is egy értékes bronzot szerzett a Hadik-Kertész kettős, ami még sokat érhet a fordos duó számára az év végi elszámoláskor.

Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 35A negyedik helyen, a 19 éves cseh tehetség, Petr Semerád végzett egy magyar csapat, a Topp Cars által felkészített Škoda Fabiával, míg az első ötöt Német László és Szabó István zárta szintén egy Mlada Boleslav-i R5-tel. A miskolci pilóta megforgott az utolsó szakaszon, így mindössze 1,4 másodperccel előzte meg a Ford Fiesta MK II-vel még mindig csak barátkozó Balogh Jánost és Holczer Dánielt.

Az első futam győztese, Turán Frigyes még az első nap, az esti gyorson hibázott és felborult a VW Polóval. Sem az autó, sem a benne ülő páros nem sérült meg komolyabban, így Friciék folytatni tudták a versenyt, a Korda Racing pedig a nap végi szervizben teljesen újjávarázsolta az R5 Gti-t. A Turán – Bagaméri páros a vasárnapot teszt jelleggel teljesítette, a Power Stage-n pedig mentett két plusz pontot az összetettben. Négy perc hátránnyal a 16. helyen zárták a futamot.

Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 36

Az RC4, azaz a kétkerék-meghajtásos mezőnyben a Szauer – Kerék duó duplázott, míg a Peugeot Kupában a Salgó Rally-t egy feltartás miatt elbukó Német- Adorján kettős bizonyult a leggyorsabbnak. Az ORC-t hatalmas csatában, a kétszeres bajnok Gyarmati-Kocsis páros nyerte az első futam győztese, a Rongits – Hannus egység előtt.

Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 37Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 38

A 2020-as Eger Rally végeredménye:

1. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Vincze Ferenc – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Bacigal Igor
#1 Škoda Fabia Rally2 Evo
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:02:37.4  
 
2. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Velenczei Ádám – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Szőke Tamás
#5 Škoda Fabia R5 Evo
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:02:44.2 +06.8
+06.8
3. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Hadik András – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Kertész Krisztián
#9 Ford Fiesta R5 MK II
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 47
RC2
01:02:51.2 +13.8
+07.0
4. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 48 Semerád, Petr – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 48 Hovorka, Jiŕi
#4 Škoda Fabia Rally2
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:03:48.3 +01:10.9
+57.1
5. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Német László – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Szabó István
#2 Škoda Fabia R5
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:04:07.7 +01:30.3
+19.4
6. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Balogh Jani – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Holczer Dániel
#8 Ford Fiesta R5 MK II
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 47
RC2
01:04:09.1 +01:31.7
+01.4
7. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 „Csucsu” – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Tóth Imre
#24 Citroën C3 R5
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 59
RC2
01:04:30.6
30.0
+01:53.2
+21.5
8. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Bodolai László – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Deák Attila
#3 Ford Fiesta R5 MK II
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 47
RC2
01:04:47.8
40.0
+02:10.4
+17.2
9. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Osváth Péter – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Nemes Csaba
#76 Škoda Fabia R5
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:05:00.8 +02:23.4
+13.0
10. Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Trencsényi József – Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 39 Verba Gábor
#99 Škoda Fabia R5
Megállíthatatlan volt a címvédő Egerben 41
RC2
01:05:03.4
10.0
+02:26.0
+02.6

A verseny részletes eredménye ezen linken érhető el:

A futammal kapcsolatos további érdekességekért pedig a hivatalos honlapot érdemes felkeresni.

Szöveg Vörös Gergő Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám