Igaz, szokatlan körülmények – Valtteri Bottas pocsék rajtja, a bokszutca bejáratánál leállt autó, Lewis Hamilton és a Mercedes figyelmetlensége, piros zászlós megszakítás, a Red Bull viszonylagos versenyképtelensége, Max Verstappen kiesése – kellettek hozzá, de a múlt vasárnapi monzai Olasz Nagydíj az utóbbi egyik legjobb futama lett, teljesen váratlan végeredménnyel, AlphaTauri-McLaren-Racing Point dobogóval.

A Forma-1 sportszakmai főnöke, Ross Brawn a szokásos futamértékelőjében arról beszélt, hogy Monza megmutatta, miért is kellene bevezetni a fordított rajtrácsos (sprint)versenyeket. Már idénre is ez volt a terv pár helyszínre, ám a sportág jelenlegi irányítási szabályai szerint teljes egyetértés kellett volna a változtatáshoz, a Mercedes viszont vétózott.

„Monza volt az egyik jelölt a fordított rajtrácsos sprintversenyre, amikor a formátum kipróbálásán gondolkodtunk, de sajnos nem sikerült megvalósítani. De a koncepció továbbra is terítéken van nálunk és az FIA-nál, a következő hónapokban szeretnénk tovább haladni vele, egyeztetni a csapatokkal a jövő évi bevezetésről” – mondta.

„Hisszük, hogy a vasárnapi verseny megmutatta, milyen izgalmat produkálhat az összekeveredett mezőny, és mivel az autók a jövő évben is ugyanezek maradnak, a nézők a Monzában látott drámát kaphatnak majd.”

„A fordított rajtrácsos sprintfutamokra a csapatok természetesen másképp állítanák majd be az autóikat. A Mercedes most azt csinálja, hogy a leggyorsabb (időmérős) körre, és arra hangolja az autót, hogy aztán az élről elhúzva irányítsák a versenyt. Ha tudják, hogy előzniük kell, változtatniuk kell a megközelítésen” – mutatott rá Brawn.

„A show javítása érdekében ezután is folytatjuk az új formátumokkal való kísérletezést, de megőrizzük az F1 DNS-ét” – szögezte le.

Az idén meghozott szabályváltoztatásoknak köszönhetően 2021-től már a csapatok egyszerű többségének jóváhagyása is elég lesz az ilyen jellegű változtatásokhoz, így ha az F1 vezetése és az FIA részéről megvan az akarat, azonnal keresztülvihetővé válik az ötlet.