1,5 másodperc alatt gyorsul az Audi RS2 Avant nulláról 30 mérföld/órás sebességre (48 km/óra) és ez annyira pokolian gyors, hogy még a McLaren F1 sem képes rá. 100-ra 4,8 másodperc alatt lövi magát, és ez olyan idő, amire az ötödik generációs Corvette vagy az első vízhűtéses Porsche 911 képes. Csak míg azok kétajtós sportkupék, addig az Audi egy családi kombi.
Ez volt az Audi első RS-modellje, ami alapján az összkerék-hajtást és a praktikus kombi bódét képesek lettünk összekapcsolni a dinamizmussal. Az RS2 Avant az Audi és a Porsche közös fejlesztése, ahol az alapokat a 80-as adta, az öthengeres motorért, a finomhangolásért és végül az összeszerelésért is a Porsche felelt.
2,2 literes, öthengeres motorjára KKK-turbófeltöltő került, valamint új főtengellyel, nagy teljesítményű intercoolerrel és befecskendező rendszerrel szerelték. Az eredmény 6500-as fordulatnál 315 lóerő és 3000-től 410 Nm nyomaték. Szabadabb áramlást biztosító kipufogót és a Porsche négydugattyús fékeit kapta, továbbá 40 milliméterrel ültetett futóművet.
Elmaradhatatlan elem a Torsen-es quattro összkerék-hajtás, ami addigra már hírnevet szerzett a versenysportból. Innen már egészen egyértelmű volt, hogy az RS2 Avant nem csak gyorsan viszi el a családot (263 km/órás végsebesség), hanem akár nyakig érő hóban is.
Nogaro-kék fényezésén és a Porsche Cup alufelniken túl is vannak árulkodó apróságok az RS2 Avanton, amik elárulják, hogy nem Ingolstadban készült. A Zuffenhausenben lévő Rossle-Bau üzemben készült egyébként a Porsche 959-es, és az RS2 gyártása előtt a Mercedes-Benz 500E leállása nyitotta meg a gyár kapuját.
Porsche-stílusú az első lökhárítója és a külső tükrök, belül a töltőnyomás órácskája alatt szintén a jellegzetes Turbo felirat díszeleg, és több kis plaketten is olvasható a Porsche név. Összesen 2891 példány készült az Audi RS2 Avantból, melyek mostanra igazi ritka youngtimerek lettek, akár 20 millió forint körüli áron.