Bodø (Bodö) az északi-sarkkörtől északra, Norvégia felső csücskében helyezkedik el. Ennek köszönhetően a maximális hőmérséklet nyáron alig éri el a 16 Celsius fokot. A 41 ezer fős városban nemcsak a hideggel kell megbarátkozni az embereknek, hanem az „éjféli Nap” jelenséggel is. Ez azt jelenti, hogy június 2-ától július 10-ig nem bukik a Nap a horizont alá, tehát ezt az időszakot folyamatos világosság jellemzi.
A város hamarosan újabb dologról lesz híres, ugyanis 31 darab elektromos Volvo buszt állítanak itt forgalomba. Ennek eredményeképpen ezek lesznek az Északi-sarkkörben közlekedő első elektromos buszok, sőt ezek lesznek a Föld legészakibb felén közlekedő elektromos buszok.
„Ez a legnagyobb közúti személyszállítással kapcsolatos fenntarthatósági projekt Észak-Norvégiában. Ez nemcsak a régió, hanem számunkra is hatalmas változást jelent” – hangsúlyozta Anders Mjaaland, a Saltens Csoport adminisztratív igazgatója. A cég a buszok jövendőbeli üzemeltetőjének, a Nordlandsbuss-nak a tulajdonosa. A csendes és károsanyag-kibocsátástól mentes elektromos buszok jelentős mértékben csökkentik a helyi közösségi közlekedési vállalat ökológiai lábnyomát.
Mindamellett fontos szerepet töltenek be Norvégia azon célkitűzésének megvalósításában, hogy az ország útjain futó városi buszok 2025-re teljesen kímasemlegesek legyenek. Bodö mégsem ugrott fejest a beruházásba, a döntést elemzésekre alapozva hozta meg. Meg kellett ugyanis nézni, hogy a helyi földrajzi viszonyok, a vonalhálózat, a járatok követési idejét illetően mennyire éri meg számukra ez a beruházás.
A megrendelt elektromos flotta döntő hányadát a Volvo 7900-as szóló buszok adják (17 db), de érkeznek a városba csuklós 7900-as buszok is (14 db). Előbbi 105, utóbbi 150 utas szállítására alkalmas. A szóló kivitelt 264 kWh-os akkumulátor csomaggal, míg a csuklós variánst 330 kWh-os akksipakkal szerelik. A járművek üzemeltetéséhez szükséges töltöinfratruktúrát a svájci ABB fogja szállítani a buszokhoz. Az új buszok 2021 nyarán állnak forgalomba.