A Mercedes-Benz Intouro 1999 óta létezik a piacon, igaz, csak 2005 óta, a második generáció bevezetése óta hívják így, előtte O 560 RH néven futott. A jelenleg kínált Intouro már 15 éve van gyártásban, három különböző méretben. Az alap Intouro 12,14 méter hosszú, az eggyel nagyobb 12,64 méter (Intouro M), míg a legnagyobb 13,32 méter hosszú (Intouro L). 

A német gyártó valószínűleg az őszre tervezett, de a pandémia miatt elhalasztott IAA-n szerette volna bemutatni a megújult Intourót. A márka végül egy közleményben rántotta le a leplet az új modellről. A harmadik generációs változat újratervezett és az előzőnél valamelyest könnyebb karosszériával készül. Hogy pontosan mennyivel könnyebb, azt egyelőre nem lehet tudni. Annyi bizonyos, hogy a Daimler által megmutatott Intouro 12,18 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,36 méter magas.

A modellfrissítés jegyében az autóbusz teljesen új homlokfalat kapott, amely az elődhöz képest karakteresebb és látványosabb lett. Az egyik leghangsúlyosabb elemnek az új hűtőmaszk tekinthető, amelyet krómhatású keretbe ágyaztak. A háromágú logót pedig vékony, krómhatású dekorlécek fogják közre. A bixenon fényszórók egyértelmű szakítást jelentenek az előző generációs, kisméretű lámpákkal és igényes megjelenést kölcsönöznek az egyébként intercity utasszállításra, gyermekszállításra, vagy akár munkásszállításra is bevethető autóbusznak.

Itt vannak az első fotók a Mercedes Intouróról 1

55 ülés van a legújabb Mercedes-Benz Intouro utasterében

A modell megőrizte korábbi előnyös tulajdonságait, így például a nagyméretű szélvédőt, valamint a nagy felületű oldalablakokat. Mindemellett több részletében is előnyére változott: új, műanyagházas visszapillantó tükröket, valamint a korábbinál némileg keskenyebb és szolidabb lökhárítót kapott. A motorkínálatban viszont egyelőre nincs változás. Az új Intourót továbbra is az OM 936-os 7,7 literes, 354 lóerős (260 kW) dízelmotor hajtja, amelyhez 8 sebességes Mercedes PowerShift automata váltó csatlakozik.

Itt vannak az első fotók a Mercedes Intouróról 2

Opciósan ABA5-is kérhető lesz az új Intouróhoz.

A Mercedes-Benz az Intouro esetében frissítette az elérhető vezetésbiztonsági rendszerek kínálatát is. A megújult modellhez opciósan rendelhető lesz az ötödik generációs aktív fékasszisztens (Active Brake Assist – ABA5), amit 2018-ban mutatott be a gyártó. A fejlesztés maximum 50 kilométer/órás sebességig képes állóra fékezni a járművet kritikus helyzetekben, például amikor kilép elé egy mobilozó gyalogos, vagy kigurul elé egy óvatlan kerékpáros. A fokozott gyalogos- és biciklisvédelem érdekében az új Intouróhoz is elérhető lesz a SideGuard Assist, vagyis az oldalvédelmi asszisztens, ami kanyarodáskor jelzést küld a sofőr számára, ha valaki feltűnik a holttérben. A fentiek mellett a vezető munkáját a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is segíti az Intouróban.

A modell piaci bevezetésével kapcsolatos részletek még nem ismertek, így még nem lehet tudni, mikor tűnhetnek fel az első új Intourók az utakon. 

Kövess minket a Facebook-on!