Már a szombati időmérő edzésen is a legjobb magyarnak és hondásnak bizonyult Tassi Attila, míg Michelisz Norbert leggyorsabb hyundai-osként is csak 12. lett a WTCR belgiumi nyitányán. A Münnich Motorsport magyar versenyzője a fordított rajtrácsnak köszönhetően a negyedik helyről rajtolt, majd jó rajtjának köszönhetően harmadikként ért célba, amivel első dobogóját szerezte a világkupában.
„Nem számítottam rá, hogy rögtön a dobogón kezdem az évet” – nyilatkozta a leintés után Tassi. „Thed szóvá tette, hogy kicsit rávillogtam, hogy hibába hajszoljam, de ezt megbeszéltük. Ők sokkal tapasztaltabbak nálam! Jó csata volt, néha egészen közel voltam hozzá, de nem eléggé. Ugyanakkor gondjaink voltak a fékteljesítménnyel, főleg, ha közelebb kerültem az előttem lévőhöz, így egy kicsit vissza kellett vennem.”
A futamot a magyar pilóta csapattársa, az argentin Néstor Girolami nyerte, mögötte a 2017-es világbajnok Thed Björk (Lynk & Co) futott be. A Honda öröme a kettős dobogó ellenére sem lehetett felhőtlen, mivel a tavalyi ezüstérmes Esteban Guerrieri és Tiago Monteiro autójában is elfüstölt a motor – a német csapat a második verseny előtt csodával határos módon, két és fél óra cserélte ki a két motort, emiatt viszont az argentint és a portugált a rajtrács végére száműzték.
Michelisz Norbert Hyundai-jával egyet előzve 11. lett, míg a Zengő Motorsport versenyzői közül Mikel Azcona zárt a legelőrébb, a 16. helyen, míg a csapat újoncai, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor pedig a 17. és a 19. pozícióban értek célba.
Tassi a második versenyen is a legjobb tízből várhatta a rajtot, de már az első körben ütközött Björkkel és egy gumibálával, aminek következtében visszaesett a mezőny végére, míg a svéd kiesett, a pályán maradt Lynk & Co miatt biztonsági autó is pályára hajtott.
A folytatásban kemény felzárkózással próbálkozott a hondás, de besokallt, így az utolsó körökben kiütötte a Vuković Motorsport újoncát, a 18 éves Jack Youngot, aminek következtében a Renault a sóderágyban végezte. Így hiába szerzett egy pontot Tassi, megbüntették, így csak 19.-ként rangsorolták.
Ezalatt az élmezőnyben is zajlottak az események, a pole-pozíciós Nathanaël Berthon már az indulás pillanatában lenullázta a győzelmi esélyeit, ki is intették egy bokszutca-áthajtásos büntetésre, amiért kiugrott a rajtnál. Az audis kiválásával Yann Ehrlacher vette át a vezetést, amit már meg is őrzött a végéig, nagybátyja, a négyszeres világbajnok Yvan Muller és újonc csapattársa, Santiago Urrutia előtt célba érve nyert, így a Lynk & Co hármas sikert aratott.
A címvédő Michelisz Norbertet ezúttal nyolcadikként intették le márkatársai, Nick Catsburg és Luca Engstler előtt, ami meg a Zengő Motorsport trióját illeti, Azcona 11., Boldizs 17., Kismarty-Lechner pedig 18. lett – azzal, hogy a szabadkártyások kikerültek a képből, a TCR-autóval ismerkedő Boldizs megszerezte első világkupa-pontját.
Egyértelműen hátrányban van a Hyundai, amit a márka motorsportfőnöke, Andrea Adamo még a futamok előtt szóvá tett. A TouringCarTimes-nak elismerte, szombat este távozott Zolderből, hogy biciklizéssel vezesse le a stresszt, és jelezte, a Hyundai addig kiszállás fog fenyegetőzni, amíg a szervezők nem változtatnak a teljesítményballaszton vagy az egységes vezérlésen.
Az első forduló után Ehrlacher vezeti a tabellát 43 ponttal, őt a 36 pontos Girolami és a 31 pontos Muller követi. A magyarok közül Tassi a 9., Michelisz a 11., Boldizs a 17. helyen áll a bajnokságban. Legközelebb két hét múlva, a Nürburgring Nordschleifén gördül pályára a mezőny.
Amíg a WTCR szezonja elkezdődött, a TCR Európa-kupáé folytatódott, melyben Nagy Dániel révén csakugyan van magyar érdekeltség. A BRC pilótája hatodikként kvalifikált a Hyundai-jal, ahonnan a szombati első futamon negyedik lett, a fordított rajtrácsos másodikon – szintén két pozíciót javítva – felállhatott a dobogó legalsó fokára.
A 22 éves Nagy ezzel első dobogóját szerezte a szezonban, a harmatosabban sikerült, egy 11. és egy 10. helyet hozó Paul Ricard-i hétvégéjét kompenzálva már az ötödik az összetettben. Csapattársa, Mat’o Homola ugyancsak szerzett egy 3., illetve egy 8. helyet, amivel a szlovák a hetedik helyről várja a folytatást.
„Nagyon örülök annak, hogy újra harcban lehet a bajnoki címért. Ez a hétvége minden Hyundai-nak nagyon kemény volt, a Hondák és az Audik ugyanis gyorsabbak voltak nálunk. Szép, de annál váratlanabb, hogy a dobogón végeztünk. Jól sikerült a rajtom, majd szerencsém volt azzal, hogy két autó előttem ütközött” – mondta Nagy Dániel.
„Utána próbáltam csak magamra figyelni, de Mike Halder extra nyomást helyezett rám, az egyenesekben és féktávokon is jobb volt nálam. Őszintén szólva sok kockázatot vállaltam, óriási köszönet a BRC Racing Teamnek. Úgy néz ki, közelítunk a jó irány felé. Nagy a csapat a két hyundai-os csapat között, és nagyon örülök, hogy ezen a hétvégén gyorsabbak voltunk a Target Competitionnél.”
Az Európa-kupában az első futamot a hazai pályán versenyző Nicolas Baert nyerte, vasárnap pedig Michelle Halder személyében először avatott női győztest a sorozat. A bajnokság élén Danie Lloyd áll – aki egy negyedik és egy második pozícióval zárta a hétvégét –, a következő fordulót a WTCR-hez hasonlóan két hét múlva rendezik, melynek a monzai pálya ad otthont.