Mindig is voltak olyan BMW-k, amik megmutatták, hogy nem csak M logó alatt lehet élvezetes vezethetőséget találni. A polgári modellek és a sok száz lóerős gépek között ott vannak az olyan autók, mint a korábbi 318is vagy most a sperres 330i, amik nem a kirakatnak szólnak, hanem az igazi autóbolondoknak. Ilyen lesz a 128ti is, a BMW első fronthajtású hot hatch-e.

Elsőkerekes sportmodell a BMW-től, 265 lóerővel 1

Sírhatnánk a 130i sorhatosáért és a hátsókerék-hajtásért, de a teljesen más stílusban a keresztmotoros 128ti is mindent megtesz majd azért, hogy izgalmas kompakt legyen. Ezzel együtt komoly kihívója a Volkswagen Golf GTI-nek. A 128ti M-es futóműve 10 mm-es ültetést kapott, a kormányzása pedig egy fokkal kevésbé közvetlen, mint az M135i xDrive-é.

Hangolása inkább a vidéki utak kanyarjainak szól, mint a versenypályának. Torsen differenciálművet, M Sport fékeket és 18 colos felnikre húzott Michelin Pilot Sport 4S gumikat kap a BMW 128ti.

Elsőkerekes sportmodell a BMW-től, 265 lóerővel 16

2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 265 lóerős és 400 Nm nyomatéka van 1750 és 4500 között. 6,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, a végsebessége 250 km/óra. Kézi váltó nem lesz elérhető hozzá. Az összkerékhajtás elhagyásával 80 kg-ot spóroltak az M135i-hez képest, így a 128ti 1520 kg.