A közelmúltban nagy port kavart a túrázó motorosok és a 24-es út mentén élők között kialakult konfliktus. Az egyik legszebb hazai túraútvonal a 24-es főút ezen szakasza, amit rengeteg motoros használ hétvégenként. A gyorshajtás, és a komoly zajterhelés viszont őrületbe kergeti a helyieket, akik radikális eszközhöz folyamodva, aláírást gyűjtve, német példára kezdeményezik a kétkerekűek részleges kitiltását a szakaszról.
Most egy motoros írt levelet az ügyben, ami az ő szemszögéből mutatja meg az ügyet, és ami mutatja, hogy az ilyen helyzetek sosem fekete-fehérek.
Tisztelt Holló Henrik Úr, tisztelt Egri Rendőrkapitányság!
Lehet, hogy hosszúra fog sikerülni ezen levelem, de amennyiben van rá mód, kérem olvassák el!
Mint ahogy gondolom sok más motorosnak is, az én egyik kedvenc útvonalam a Mátraháza és Parádsasvár közötti szakasz. Tegnap is voltam, párszor megtettem ezt az útszakaszt, aztán mentem is tovább. Most voltam itt az idén harmadjára, legközelebb valószínű hogy csak jövőre megyek már. Számomra elképesztő, hogy egyes agyhalott motorosok mit művelnek azon a szakaszon… Most három konkrét esetet írok le, amiből kis híján óriási tragédia is lehetett volna (egy még nyáron, kettő pedig tegnap történt)
Első: előttem távolsági busz, mögöttem két autó. Várok egy belátható egyenes szakaszt, amikor biztonsággal meg tudom a buszt előzni, miután 100%-ban meggyőződtem arról, hogy senki nem jön velem szemben. Erre jön mögöttem egy idióta motoros, kielőzi a két kocsit, engem, majd a távolsági buszt is, miközben már benne voltunk egy szűk jobbos kanyarban…
Másik: megyek az úton, előttem senki. Jön egy balos kanyar, feltűnik szemben egy szabályosan közlekedő autó, mellette meg hirtelen egy őt előző, az én sávom közepén, velem pont szemben érkező barom motoros… Ha nem motorral vagyok hanem a V70-es Volvommal, már valószínűleg a hullaházban lenne.
Harmadik: előttem autók, szemben is autók. Mellettem elhúz egy gyorsasági motoros, mögötte a hátsó ülésen a (gondolom) barátnője ül, és végig előz mindenkit a záróvonalon haladva (közben már az út is elkezdett jobbra kanyarodni), mintha az élete múlna azon hogy nyer-e vagy sem 2 másodpercet.
Ezeket csak azért írtam le, hogy lássák, nem minden motoros egyforma, tehát nem lehet általánosítani. Én (és még sokan mások is) soha nem megyek bele kétes kimenetelű dolgokba, inkább várok, de nem kockáztatok. Szóval teljesen megértem a felháborodásukat, de kérem higgyék el, nem a motorosok kitiltása lenne itt a megoldás, hanem a több és fokozottabb ellenőrzés (pl. a kipufogókat is megnézve, tegnap is volt olyan sportmotor amin a kínai dob még ketté is volt flexelve hogy „jó menő” legyen a hangja), illetve az egyenes szakaszokra fix traffipaxok telepítése. Egyes vadállatok 150-170 km/h-ra is képesek az egyenesekben felgyorsulni, a bizonyíték ott van fent a Youtube-on, keressenek rá ha gondolják.
A motorosok teljes kitiltása a mátraházi és a parádsasvári vendéglátósoknak sem tenne jót, mivel nem kevés bevételtől esnének el.
Tehát kérem tisztelettel Önöket, hogy ne „toljanak ki” a közlekedési szabályok ismeretével tisztában lévő, és nem ön- és közveszélyes motorosokkal az idióták miatt! Aki hülye az mindegy milyen járművet vezet, igazából nem a közlekedési eszköz fajtája meg nem is a márkája dönti el a józan ész meglétét, tehát akármilyen jármű volánja mögött is ülhet idióta, vagy normális ember.
Bízom a megértésükben, és várom a válaszukat!
„Az Országos Rendőr-főkapitányság baleseti statisztikái szerint a balesetek 70-75 százalékában vétlenek a motorosok. A mátrai utakon fordított az arány: tavaly egy negyven motorost is érintő karambolból 32 esetben állapították meg a motorvezető vétkességét, ráadásul ezek nagy része a 24-es, a mátrai csúcs felé vezető kanyargós úton történt.
A sérüléssel járó motoros balesetek 81 százalékában a gyorshajtás volt a kiváltó ok. Az adatok azt is kimutatták, hogy nem a helyi motorosokkal van gond: a balesetet okozók közel 70 százaléka csak egy napra vagy hétvégére érkezett a Mátrába.” – magyarnemzet.hu