Nem kell jobb referencia egy újonnan létrejött gépjárműgyártónak, mint hogy debütáló motorját a Ferrari mérnökei fejlesztették. Az, hogy történetesen motorkerékpárról és egy 250 köbcentis, kéthengeres, kétütemű blokkról van szó, mellékes.

Kétütemű motort építettek a Ferrari mérnökei 1

A Ferrari K+F osztályának munkatársai öt év alatt, szabadidejükben rakták össze a blokkot, ami ennek megfelelően igen finom darab: a külön üzemanyag- és olajbefecskendezéses blokkhoz karbon kompozitból  készítették el a membránszelepet, a kipufogórendszert elektronikus szelepek szabályozzák. A blokk percenként 14 500-at forog, legnagyobb teljesítménye 56 kW, azaz 76 lóerő, a maximális forgatónyomaték 45 Nm. Ehhez 114 kilós menetkész tömeg társul.

Olasz blokkhoz brit váz dukál: a Manchesterben készülő Langen Two Stroke-é lézerrel vágott, nagy átmérőjű alumíniumcsövekből készül, ragasztással. A villákat az Öhlins szállítja, a burkolatok és az üzemanyagtartály szénszálas kompozitból készült, teljes egészében kézi munkával.

Kétütemű motort építettek a Ferrari mérnökei 15

Már ez is mutatja, hogy nem lesz olcsó mulatság a Langen Two Stroke: a nettó alapár 28 ezer angol font, azaz 11 millió forint.

Ezért cserébe a blokkok és a vázak összekódolva, megrendelésre készülnek, a sebességváltó egyedi igény szerint konfigurálható, cserélhető. A vevő dönti el a színeket, a felfüggesztés hangolását és a kerék dizájnját, és természetesen az üléshelyzetet is az adott személyre szabják.

A gyártás egy év múlva indulhat be. Első körben száz darab motorkerékpár készül, majd 2022-ben további 150 darabot terveznek, és ezzel vége is lesz a történetnek.

Kétütemű motort építettek a Ferrari mérnökei 16