Az idei Olasz Nagydíjtól kezdve betiltották a speciális időmérős motormódok használatát, a csapatoknak ugyanazokat a beállításokat kell használniuk szombaton és vasárnap. Noha az FIA kezdetben optimista volt az ellenőrzéseket illetően, kiderült, hogy nem is olyan könnyű tisztán látni.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses kategóriákért felelős technikai igazgatója elismerte, nehéz pontosan követni, mi szabályos, és mi nem a csapatok autóiban.
„Sajnos, manapság már nincs olyan könnyű dolgunk, mint a V8-asok idejében” – mondta Tombazis. „Akkoriban csak egyértelmű dolgokat kellett ellenőrizni.”
„A jelenlegi erőforrásokkal az a baj, hogy önmagukban lehetnek teljesen szabályosak, mégis lehetséges szabálytalanul működtetni őket.”
„Szoftverek segítségével folyamatosan ellenőriznünk kell számtalan paramétert. Ha azonban egy versenyző minden körben változtat a motorbeállításokon, elég nehéz ellenőrizni, hogy minden szabályt folyamatosan betart-e.”
„Különösen a versenyek fontos pillanatainál lehetnek kérdőjelek, például egy bokszba bevezető vagy kivezető körnél, esetleg előzésnél.”