Hétköznapinak semmiképpen sem mondható a sajtóban egykor csak „Volksporscheként” emlegetett Porsche 914 története: mint arról már korábban írtunk, a stuttgarti gyártó a kétajtós targát a Volkswagennel közösen, utóbbi motorjaival gyártotta, igaz, az együttműködés nem volt gördülékeny.

A 914-esek 1,7, 1,8, valamint 2,0 literes motorokkal gördültek le a gyártósorról, 1969 és 1976 között összesen 118 978 darab. Ebből mindössze 3338 példány volt 914/6-os típusú, ezekből egyet pedig jelentősen átalakítottak, eredeti állapotához képest jóval erősebben, 50 ezer dollárért, vagyis alig több mint 15 millió forintért keresi új gazdáját.

1995-től 1999-ig összesen három évet szántak arra, hogy vérbeli hot roddá faragják ezt a középfarmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsit, a legfontosabb változást így mindenképpen a „szívműtét” jelentette: egy 1998-as Porsche 993-as motorját kapta meg. Ennek köszönhetően a teljesítménye megnégyszereződött, 110-ről 402-re emelkedett a lóerők száma.

Esztétikailag csakugyan megújult a 914-es, és itt nem csak az Adria-kék fényezésre gondolunk. A nagyobb motor miatt az első lökhárítóhoz és az autó hátsó részéhez is hozzányúltak, hogy nagyobb legyen az olajhűtés beömlő nyílása és a duplacsöves kipufogónak is jusson. A 16 colos, fekete Fuchs felnik jól harmonizálnak a küszöbbel, de a kék alapszínhez is passzol.

Ez a Porsche 914 többet tud, mint a többi 2

Az utastérbe pillantva egy pár, perforált bőrrel borított König sportülés, szürke szőnyegkárpitozás, egy Momo prototípus kormánykerék, valamint új műszercsoport fogad minket; utóbbi révén a pontos idő mellett az olajnyomásról és az akkumulátor feszültségéről is kaphatunk információkat.

Nem nyúzták agyon az elmúlt 25 évben ezt a Porsche 914/6-ost, bevallása szerint a tulajdonos ennyi idő alatt valamivel több mint 8000 kilométert tett az órába a 111 ezerből. A kaliforniai Sonomában az eredeti erőforrással és a Porsche által kibocsátott eredetiségi tanúsítvánnyal árulják az amúgy 1970-es évjáratú modellt.