Az utóbbi években egyre gyakrabban tűnnek fel az észbontó Lexus LFA példányai különböző színvonalas árveréseken. Az autó önmagában csodálatos, a története is izgalmas, de valljuk be: egy idő után unalmas lesz ugyanolyan fekete, sárga, piros kupékat nézegetni.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 1

Ezért is olyan nagy öröm, hogy végre szembe jött egy barna LFA. Nem is barna, inkább olyan, nehezen megfogható árnyalat, amihez hasonlót Európában nem tudnak (nyilván nem is akarnak) kikeverni. Soha nem fogjuk megtudni, annak idején a húsz lehetséges árnyalat közül (a gyártás első évében tíz színből választhattak az LFA-vásárlók, a másodikban pedig húszból, de a kettő között nem volt átfedés) miért pont erre esett a vevő választása, de jól tette: ilyen autó ugyanis csak egy van a világon, garantáltan.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 63

Belül is barna

A Brown Stone (9J1 színkódú) árnyalatú autó a közelmúltban tűnt fel egy ritka veterán luxusautókra szakosodott kereskedés kínálatában, és azonnal kitették rá a Sale Pending („értékesítés folyamatban”) táblát. Az ár sajnos előtte sem volt nyilvános, és azóta sem írták ki, de az elmúlt pár év árverései alapján azt mondanánk, valahol 400 ezer dollár körül lehet. Más volna a helyzet, ha az 560 lóerős alapmodell helyett az 571 lóerős Nürburgring kivitelről volna szó: az könnyedén ér kétszer, két és félszer ennyit.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 64

A most bemutatott autót egyébként nemcsak az egyedülálló fényezés teszi különlegessé, hanem makulátlan állapota is. Eredeti és máig egyetlen tulajdonosa mindössze 507 mérföldet (816 kilométert) tett meg vele, az a tény pedig, hogy mindkét lábtérben érintetlen a gyári védőfólia, arra enged következtetni, hogy eleve befektetésnek vásárolta az autót, azaz a minimális használat során is rendkívül gondosan bántak vele.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 65

Az értékesítési csomagnak egyébként az eredeti megrendelés és adásvételi szerződés is a része. Így jól látható, hogy emberünknek valóban a barna lehetett a kedvenc színe: a speciális fényezés mellett őzbarna bőrkárpitozás és sötétbarna dekorelemek uralják a belső teret. Mindez együtt 13 ezer dollárjába került, ami abszolút értékben jelentős összeg, de az autó 375 ezer dolláros vételárát figyelembe véve szóra sem érdemes.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 66

Bőröndszett is járt a kocsihoz

A Lexus LFA korának egyik legfejlettebb automobilja volt. 4.8 literes, V10-es szívómotorját a Yamaha bevonásával fejlesztették, legendáját pedig többek között annak köszönhette, hogy hivatalosan is Guinness-világrekorderré választották, mint a világ leggyorsabban felpörgő belső égésű motorját: alapjáratból mindössze 0,6 másodperc (!) alatt éri el a 9500/perces leszabályozási határt. Azóta ezt elorozta tőle a Gordon Murray Automotive T.50, bár kérdés, hogy mennyire tekinthető szériaautónak a száz példányban készülő, egymilliárd forintba kerülő csoda.

Látod, ezért jó a népszerűtlenség 67

Szénszálas a karosszéria